شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی اعتنائی به جنايات غزه تائيد جنايات رژيم اسلامی است! ناصر مستشار

کارل مارکس هنگامی که در سايه تعقيب پليس دولت آلمان بود و در دوران تبعيد انگلستان، عليرغم تقاضاهای مکرر در استرداد او که هميشه دولت آلمان با پاسخ منفی دولت انگلستان روبرو می شد، هيچ گاه اصول دمکراسی را فدای مصلحت های کوتاه مدت خويش نکرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با وجود همه حمايت های دولت انگلستان از او کارل مارکس در استفاده از دمکراسی و حفظ امنيت خود در جامعه انگلستان، هرگز خود را مجبور وملزم نکرد که به جناياتی که انگلستان در سرزمين های مستعمراتی دست می زد، انتقاد نکند. کارل مارکس در نامه ای در باره دمکراسی انگلستان می نويسد: مادامی که حکومت انگلستان در کشورهای استعماری مانند هندوستان دست به جنايت می زند هيچ گاه دولت انگلستان نمی تواند به دمکراسی داخلی خود افتخار نمايد و اين تناقضی است آشکار که با دمکراسی همخوانی ندارد.
اينک دولت اسرائيل نيز با جناياتی که در حق اهالی غزه روا می دارد نمی تواند به دمکراسی و آزادی احزاب و شرکت نمايندگان عرب در پارلمان کشورش افتخار نمايد چرا که حقوق انسانی را در بيرون از مرزهايش نقض کرده است.
آئين ديرينه چپ سنتی قبلا بر اين منوال بود که در حمايت از سوسياليسم واقعا موجود، از جنايات استالين گرفته تا بقيه ظلم هائی که به مردم و دمکراسی و آزادی مردم اتحاد شوروی و متحدين آن کشور می شد، نه تنها انتقادی نمی کردند بلکه همه آن جنايات را در لوای مبارزه با ضدانقلاب و در راستای پيروزی سوسياليسم می ستودند يا توجيه می کردند.
آزادی خواهان ايران اينک در سی ساله گذشته در مبارزه عليه جنايات جمهوری اسلامی مشقات بسياری کشيده اند و بخش وسيعی از آن ها مجبور به ترک وطن خود شده اند. در بعضی موارد از امکانات کشورهای ميزبان همچون تريبون آزاد رسانه ای نيز عليه حکومت اسلامی بهره برده اند. عليرغم تبليغات رژيم اسلامی مبنی بر بهره بردن از رسانه های آزاد جهان که آن ها را مذموم معرفی نموده است، اما آزاديخواهان ايران تا کنون در رساندن حقايق بی شمار به گوش جهانيان از رسانه های آزاد بسيار ياری گرفته اند که تاثيرات بسزائی در راه آزادی مردم ايران داشته است.
يکی از راديوهای پرشنونده که عليه جنايات رژيم اسلامی از همان آغاز پر کار بوده است، راديو اسرائيل است اما شرکت در راديو اسرائيل نبايد مانع ازانتقاد به جنايات دولت اسرائيل مرتبط گردد. لذاحق آزادی انتقاد در هر کجا و هر موقع بايد برای منتقدين محفوظ باشد.





















Copyright: gooya.com 2016