چهارشنبه 2 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صفارهرندی: فعاليت بی‌‏ بی ‌‏سی فارسی در داخل کشور غيرقانونی است و همکاری با آن ايجاد مشکل می‌‏کند، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعاليت بی‌‏بی‌‏سی فارسی در داخل کشور غيرقانونی است.

به گزارش خبرنگار"ايلنا"، محمدحسين صفارهرندی در حاشيه نشست امروز هيات ‌‏دولت، در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص فعاليت شبکه بی‌‏بی‌‏سی فارسی، اظهار داشت: همان‌‏طور که از سوی مراجع مختلف اعلام شده، فعاليت اين شبکه در داخل کشور قانونی نيست و همکاری با آن ايجاد مشکل می‌‏کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اين‌‏که شنيده می‌‏شود تحت عنوان فعاليت برای "بی‌‏بی‌‏سی" انگليسی، به تهيه برنامه برای بی‌‏بی‌‏سی فارسی در کشور می‌‏پردازند، گفت: اگر شبکه بی‌‏بی‌‏سی انگليسی از فرصتی که در اختيار دارد، سوء‌‏استفاده کرده و برای شبکه فارسی فرآورده تهيه کند، با آن برخورد می‌‏شود.
صفارهرندی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اين‌‏که وزير اطلاعات، فعاليت اين شبکه را با احساس خطر همراه دانسته است، گفت: در بخش امنيتی و مسائلی از اين قبيل مسوولان وزارت اطلاعات توضيح می‌‏دهند البته نمونه‌‏های فعاليت اين جريانات غيرقانونی در حوزه اطلاع‌‏رسانی از زبان برخی فعالان پيشين اين شبکه‌‏ها شنيده شده است که تنها بايد در چارچوب قانون به وظايف خود عمل کنند.
وی افزود: شبکه‌‏های تلويزيونی نظير پرس تيوی و العالم و بسياری از روزنامه‌‏ها منشا اخباری بودند که رسانه‌‏های غربی علاقه‌‏ای به انتشار آن‌‏ها نداشتند.
وزير ارشاد در پاسخ به اين سوال که آيا افرادی که با شبکه بی‌‏بی سی فارسی همکاری می‌‏کنند عملکردشان غيرقانونی است ،گفت: وقتی کار و جريانی غيرقانونی اعلام می‌‏شود تمام تبعات و آثار آن‌‏ها غيرقانونی است و حکم آن يگانه است. بارها از سوی مقامات امنيتی و وزارت ارشاد خبرنگاران، هنرمندان و فعالان مطبوعاتی از اين‌‏کار بر حذر داشته شده‌‏اند زيرا طراحی پشت اين شبکه فارسی خيرخواهانه نيست.
وزير ارشاد در مورد فعاليت ساير خبرگزاری‌‏های خارجی در ايران گفت: موضوع اين خبرگزاری‌‏ها با بی‌‏بی‌‏سی فارسی فرق دارد و بحث در مورد رسانه‌‏ای است که به زبان ملی ما راه‌‏اندازی شده است و تمرکز بر سوژه ايران دارد و می‌‏خواهند عمليات‌‏هايی را انجام دهند که ما نبايد ساده‌‏لوحانه به آن‌‏ها اجازه انجام اين عمليات‌‏ها را بدهيم.
صفارهرندی تصريح کرد: سابقه بی‌‏بی‌‏سی و همچنين کشور انگليس در جريان‌‏سازی درکشورها و ايجاد آشوب و فتنه‌‏گری و برانگيختن اقشار عليه يکديگر محرز است.
وزير ارشاد در پاسخ به خبرنگار ديگری که از وی درباره فعاليت شبکه رويترز در ايران سوال کرد، گفت: اين شبکه اقدام سراسری جهانی می‌‏کند و با فعاليت شبکه‌‏های ديگر متفاوت است.
صفارهرندی در پاسخ به اين‌‏که آيا محکوميت بی‌‏بی‌‏سی فارسی منجر به اختلال در جريان آزاد اطلاع‌‏رسانی نمی‌‏شود، گفت: اين جريان، جريان آزاد اطلاع‌‏رسانی نيست بلکه جريان هدايت‌‏شده اطلاع‌‏رسانی است.
صفارهرندی در مورد فعاليت هنرمندان در بخش‌‏های فرهنگی خارج از کشور گفت: عملکرد اهالی فرهنگ و هنر بايد در چارچوب قوانين کشور باشد و اکثر هنرمندان خودشان را ملزم به رعايت می‌‏دانند، فعاليت در خارج از اين چارچوب‌‏ها منجر به ايجاد مشکل برای آن‌‏ها می‌‏شود که اين چارچوب‌‏ها را قانون تعيين می‌‏کند بنابراين عملکرد غيرقانونی آن‌‏ها را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وزير ارشاد همچنين از فعاليت و همدلی همه رسانه‌‏ها و خبرگزاری‌‏ها در پوشش اخبار غزه تقدير کرد و گفت: رضايت کامل از عملکرد رسانه‌‏های جمعی وجود دارد، بنابراين بايد به همه آن‌‏ها دست‌‏مريزاد گفت.





















Copyright: gooya.com 2016