سه شنبه 8 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام جالب فيدل کاسترو در آغاز انقلاب ايران به مهدوی کنی درباره کميته ها، انتخاب

کنی: بازرگان و بنی صدر به من گفتند «جمع کنيد اين کميته تان را»

فيدل کاسترو، رهبر کوبا در ابتدای پيروزی انقلاب اسلامی در ايران به آیة ا... مهدوی کنی، رئيس وقت کميته های انقلاب پيام داد که مبادا اجازه دهد، کميته ها منحل شوند و فردی که اين پيام را به مهدوی کنی رساند؛ کسی نبود جز ابراهيم يزدی وزير خارجه وقت دولت موقت که با هیأت ايرانی به هاوانا رفته بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری انتخاب، در برنامه «سه دهه صلابت» که از شبکه سوم سيما پخش می شد و به صورت مستند به رويدادهای ابتدای انقلاب می پردازد، آیت الله مهدوی کنی، نخستين مسؤول کميته های انقلاب در سخنانی به روند شکل گيری کميته ها و در ادامه به مخالفتهای دولت مرحوم بازرگان و سپس بنی صدر با اصل وجودی کميته ها و فعاليتهای آنها پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت: آقای ابراهيم يزدی که با هیأت ايرانی به کوبا رفته بود، در بازگشت و در ديداری با اينجانب گفت که فيدل کاسترو پيامی به شما داده و تأکيد کرده است؛ اجازه ندهيد، کميته های انقلابتان را منحل کنند.

وی گفت: دائم در جلساتی آقای مرحوم بازرگان و بنی صدر به من می گفتند جمع کنيد اين کميته تان را.

به گفته آیت الله مهدوی کنی، کوبايی ها نيز پس از انقلابشان، کميته های مردمی را تشکيل داده بودند و سالها پس از آن همچنان از ظرفيتهای آن استفاده می کردند.

مهدوی کنی در اين مصاحبه همچنين ورود برخی افراد نفوذی و نامتدين به کميته ها را در فضای کشور در ابتدای پيروزی انقلاب تأييد کرد.

دراين برنامه همچنين يک سخنرانی از حضرت امام(ره) پخش شد که نشان می داد، ايشان در خصوص ديدگاههايی که در آن زمان خواستار حذف کميته های انقلاب بودند، بصورت قاطع واکنش نشان داده و در عين حال، بر پالايش آن نهاد مردمی از برخی افراد ناصالح و سالم سازی فضای آن تأکيد داشتند.





















Copyright: gooya.com 2016