چهارشنبه 9 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کانون مدافعان حقوق بشر خواستار آزادی ژينوس سبحانی شد

«کانون مدافعان حقوق بشر» در خصوص ادامه بازداشت «ژينوس سبحانی» که تا زمان پلمپ دفتر اين کانون، منشی «کانون مدافعان حقوق بشر» و «کانون مشارکت برای پاکسازی مين» بوده است، روز چهارشنبه نهم بهمن ماه ۱۳۸۷ بيانيه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد. سبحانی صبح ۲۵ دی ماه در منزل شخصی خود بازداشت شد، اما تاکنون وکلايی که برای وکالت سبحانی اعلام آمادگی کرده‌اند، به دليل عدم موافقت مقام‌های مسؤول، موفق به انجام اين‌کار نشده‌اند. اين امتناع از پذيرش وکيل در حالی صورت گرفته است که سخنگوی قوه قضاييه روز سه شنبه هشتم بهمن ماه در نشست خبری خود اتهام ژينوس سبحانی را «اقدام عليه امنيت ملی و تبلغ عليه نظام» مطرح کرد. متن بيانيه کانون مدافعان حقوق بشر به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اشاره به لزوم رعايت ضوابط دادرسی عادلانه
کانون مدافعان حقوق بشر خواستار آزادی ژينوس سبحانی شد

به نام خدا

يکی از اقدام‌های زنجيره ای يک ماه اخير که عليه «کانون مدافعان حقوق بشر» تدارک ديده شده بود، بازداشت غير قانونی منشی کانون مدافعان حقوق بشر - خانم ژينوس سبحانی - است. اين سلسله اقدام‌ها در تاريخ ۱/۱۰/۸۷ با پلمپ غير قانونی دفتر اين کانون آغاز شد و با مراجعات مکرر عده ای تحت پوشش نيروی مالياتی به دفتر وکالت خانم شيرين عبادی و حضور عده ای ديگر تحت عنوان بسيج دانشجويی در مقابل محل سکونت و کار ايشان و همچنين فيلتر کردن سايت کانون مدافعان حقوق بشر و راه اندازی تبليغات خلاف واقع در رسانه های گروهی دولتی جهت تهديد و ارعاب اعضای کانون مدافعان حقوق بشر استمرار يافته است.
يکی از حقوق اساسی هر شهروندی که تحت هر عنوان بازداشت می‌شود، رعايت ضوابط دادرسی عادلانه به ويژه در دوران تحقيقات است و اصول ۳۲ و۳۵ قانون اساسی و مقرارت آئين دادرسی کيفری بر رعايت اين حقوق تاکيد می کند.
متاسفانه تا کنون از پذيرفتن وکلايی که برای دفاع از خانم ژينوس سبحانی اعلام آمادگی کرده اند، امتناع شده و ايشان از ملاقات با خانواده و وکلای خويش محروم شده اند.
کانون مدافعان حقوق بشر ضمن ابراز تاسف از ادامه بازداشت منشی اين کانون، از استمرار اين وضعيت به ويژه در شرايطی که حقوق اوليه يک متهم و ضوابط رسيدگی عادلانه در مورد ايشان رعايت نشده است، ابراز نگرانی کرده و از مسؤولان قضايی مصرانه ميخواهد که هر چه سريع‌تر نسبت به آزادی ايشان اقدام کنند.

کانون مدافعان حقوق بشر
۹/۱۱/۱۳۸۷





















Copyright: gooya.com 2016