پنجشنبه 10 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پوتين بحران اقتصادی جهان را يک "طوفان تمام عيار" خواند، ايسنا

ولاديمير پوتين بحران اقتصادی جهان را يک "طوفان تمام عيار" خواند که قدرت تخريب آن در سراسر دنيا چند برابر شده است. وی هم‌چنين از قدرت‌های اقتصادی جهان خواست تا با همکاری با يکديگر راه حلی برای اين مشکل پيدا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه در نشست اقتصادی داووس در سوييس در سخنرانی خود اظهار داشت: اقتصاد ‌دانان و سياستمداران همواره بايد آمادگی رويارويی با چنين بحرانی را داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته‌ی وی اين بحران با رکود بزرگ دهه ۱۹۲۰ و ۳۰ متفاوت است. زيرا اين بحران در اين دوره‌ی جهانی‌سازی بر همه تاثير گذاشته است و تمامی ملت‌ها، فارق از نوع سيستم اقتصادی يا سياسی‌شان شرايط يکسانی را تجربه می‌کنند.

وی که از مقصر خواندن آمريکا به صورت مستقيم خودداری کرد، اظهار داشت که سال گذشته در همين نشست نمايندگان‌ آمريکايی بر ثبات کامل اقتصاد کشورشان تاکيد می‌کردند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پوتين که همواره به علت اعمال قدرت دولتی در صنعت‌های اساسی روسيه مورد انتقاد قرار گرفته، هم‌چنين گفت که دخالت بيش از حد دولت می‌تواند "خطرناک" باشد.

وی هم‌چنين نياز موجود به بهبود قوانين بازارهای مالی را مورد تاکيد قرار داده و اعتراف کرد که قانون‌گذاران روسيه نتوانسته‌اند کشورش را از اين بحران مصون نگه دارند .

پوتين خواستار ارزيابی علت‌های ريشه‌ای اين بحران و تلاش هماهنگ و کارشناسانه‌ی دولت‌ها و صنعت‌های سراسر جهان شد.





















Copyright: gooya.com 2016