دوشنبه 23 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارگروه مديريت آثار بحران مالی جهانی بر اقتصاد کشور تشکيل شد، ايسنا

با تصميم هيات دولت، کارگروه مديريت آثار بحران مالی جهانی بر اقتصاد کشور با عضويت ‌٧ تن از اعضای کابينه تشکيل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دولت، هيات وزيران بنا به پيشنهاد رييس‌جمهور و به استناد اصول يکصدوبيست و هفتم و يکصدوبيست و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران تصويب کرد، کارگروهی متشکل از وزير امور اقتصادی و دارايی،رييس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران، وزير بازرگانی، وزير صنايع و معادن، وزير نفت، وزير امور خارجه و معاون برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رييس‌جمهور با هدف مديريت آثار ناشی از بحران مالی جهانی بر اقتصاد کشور و بهره‌گيری از فرصت‌های آن تشکيل شود که رياست اين کارگروه بر عهده وزير امور اقتصادی و دارايی است.

اتخاذ تصميم در امور اجرايی مربوط به حوزه‌های بانکی، بيمه‌ای، ارزی، جذب سرمايه‌گذاری خارجی، بازار سرمايه، تعرفه‌ها و صادرات و واردات و حمايت از توليد و اشتغال در ارتباط با بحران به اعضای کارگروه به عنوان نمايندگان ويژه رييس‌جمهور و تصويب و اصلاح آيين نامه‌ها و مقررات مربوط به موضوع مذکور به وزيران عضو کارگروه تفويض ‌شده است.

تصميمات و مصوبات اکثريت اعضا يا وزيران عضو کارگروه (حسب مورد) در حکم تصميمات رييس‌جمهور و هيات وزيران بوده و با رعايت ماده (‌١٩) آيين نامه داخلی هيات دولت قابل صدور است.

اين مصوبه در تاريخ ‌٢١ /‌١٠ /‌٨٧ توسط دکتر پرويز داودی معاون اول رييس‌جمهور به دستگاه‌های اجرايی ابلاغ شده است.

گفتنی است ايران تاکنون کمترين اثر را از بحران مالی جهان داشته است و با مديريت دولت، بازار مالی ايران بر خلاف بازارهای مالی جهان و منطقه، سقوط نکرده است. در طول سال ‌٢٠٠٨ بورس‌های معتبر آمريکا، اروپا، آسيا و خاورميانه بين ‌٢٠ تا ‌٦٨درصد ارزش خود را از دست دادند. همچنين به علت بحران مالی جهانی، تاکنون حدود ‌٢٠کشور جهان دچار رکود اقتصادی شده‌اند و تقريبا تمام کشورهای منطقه اروپا، آمريکای شمالی و شرق آسيا در آستانه رکود اقتصادی قرار گرفته‌اند.





















Copyright: gooya.com 2016