پنجشنبه 17 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشگران بدون مرز توقيف هفته‌نامه همت را محکوم کرد

گزارشگران بدون مرز تصميم هيات نظارت بر مطبوعات برای توقيف هفته‌نامه همت در تاريخ ١٦ بهمن را محکوم می کند. اين نشريه نزديک به مواضع برخی از هواداران رئيس جمهور ايران محمود احمدی نژاد بود.

گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می‌کند : " اگر اين توقيف هشداری ديگر به مطبوعات ايران نباشد تا از خط تبليغ رسمی خارج نشوند، توقيف يک نشريه برای استفاده از طنز و سينما در شکل انتشاراتی آن به شوخی شبيه است. در ايران نه تنها اطلاع‌رسانی که نگاه طنز نشريات به مسائل نيز مشمول مجازات می‌شود. "



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هفته‌نامه همت آخرين شماره خود به تاريخ يکشنبه ١٣ بهمن را تحت نام "احمدی‌نژاد کشون" به انتخابات رياست جمهوری اختصاص داده بود. در اين شماره نشريه که صفحه اول آن به صورت آفيش فيلم های سينمايی تهيه شده بود، با انتشار تصوير و نام بردن از برخی مقامات رسمی جمهوری اسلامی آنها را تهيه کننده و يا بازيگران اصلی سناريوی "احمدی‌نژاد کشون" معرفی کرده بود. هاشمی رفسنجانی رئيس جمهور اسبق ايران به عنوان تهيه کننده و بازيگر نقش اول و سپس محمد خاتمی رئيس جمهور پيشين و مير حسين موسوی نخست وزير سالهای دهه شصت و محمد باقر قاليباف شهردار کنونی تهران، که هر سه نفر رقبای احتمالی محمود احمدی نژاد در انتخابات آينده محسوب می‌شوند، بعنوان بازيگران نقش دوم سناريوی همت معرفی شده بودند.

در تاريخ ١٦ بهمن ماه هيات نظارت بر مطبوعات که تحت مسئوليت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد دستور توقيف هفته‌نامه همت را صادر کرد. اتهام اين نشريه " اهانت به مقامات عالی‌رتبه نظام" اعلام شده است. در همان روز قربانعلی نجف ابادی در مصاحبه با خبرگزاری ايلنا اعلام کرد که " تخريب و توهين و اهانت غير قانونی است و دادستان وظيفه دارد اين جرائم را تحت تعقيب قضايی قرار دهد. هفته نامه همت برای شماره ماقبل آخر خود و برای همين "اتهام " نيز از سوی هيات نظارت " تذکر" دريافت کرده بود.





















Copyright: gooya.com 2016