جمعه 18 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سازمان هواشناسی: ايران به زودی دومين ابررايانه سريع خود را عرضه می کند، مهر

ساری - خبرگزاری مهر: رئيس سازمان هواشناسی کشور گفت: جمهوری اسلامی ايران تا ارديبهشت ماه سال آينده دومين ابررايانه سريع خود را که در اختيار فقط چند کشور صنعتی است عرضه خواهد کرد.
علی محمد نوريان ظهر جمعه در حاشيه سفر به مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه تمامی مراحل ساخت اين ابر رايانه به دست متخصصان داخلی در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال انجام است، افزود: ابررايانه دوم با قدرت عملياتی ۹۶ و پايين تر از نمونه اول که ۱۲۸ قدرت عملياتی بوده است عرضه می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه از ابررايانه نخست هم اکنون استفاده های بسياری در هواشناسی از جمله پيشگويی های سيل، امواج دريا، آلودگی های هوا در مناطق مختلف شهری و تغيير علمی می شود، تصريح کرد: ابررايانه نخست قدرت ۸۶۰ ميليارد محاسبه در ثانيه را داشت.

رئيس سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: ابررايانه دوم هر چند از نظر سرعت محاسبه کمتر از ابررايانه اول است اما قدرت تحليلی آن بالاتر خواهد بود.

نوريان، کاربرد ابررايانه دوم را در بخش های مختلف از جمله اقليم و تغيير اقليمی را که از نظر داخلی و بين المللی استراتژيک است بسيار مهم دانست.

وی با بيان اينکه با استفاده از اين تکنولوژی پيشرفته و منحصر به فرد ايران در بحث تحقيقات و کاهش آلودگی ها در پروتکل جهانی هم پيشگام خواهد بود، اظهار داشت: بر اساس پروتکل کيوتو کشورهای آمريکا، ژاپن و اتحاديه اروپا متعهد شدند تا سال ۲۰۱۰ به ميزان پنج تا هفت درصد در توليد کربن خود را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: ايران اکنون تحقيقات گسترده خود را در بحث گازهای گلخانه ای که باعث گرم شدن زمين می شود آغاز کرده و درصدد کاهش کربن است.





















Copyright: gooya.com 2016