دوشنبه 21 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فتوای تکان دهنده شيخ در مورد صدها ميليون مسلمان سنی مذهب، عبدالستار دوشوکی

اخيرا حجت السلام شيخ مهدی دانشمند از بيت رهبری و نظريه پرداز موعظه خوان جمهوری اسلامی که شبکه ماهواره ای تلويزيون سلام سخنرانی های او را پخش می کند، در يکی از خطبه های خود، از بالای منبر "اسلام ناب محمدی" نه تنها عمر خليفه دوم مسلمانان جهان را به باد بدترين و زشت ترين ناسزاها قرار می دهد بلکه با سند فقهی و حديث پيامبر و علی مدعی می شود که که از نظر "شرع" همه مسلمانان سنی مذهب حرامزاده هستند، و بر طبق فقه اسلام و فقه نبوی زنان سنی ها بر آنان حرام است. بنده وارد جزئيات افاضات اين شيخ درازآستين نمی شوم. از خواننده محترم استدعا می کنم که فيلم کوتاه ويديويی مربوطه را در يوتيوب حتما مشاهد کنند (لينک شماره يک در پايان اين نوشتار). البته اين اولين بار نيست که اين شيخ دانشمند اينگونه سخاوتمندانه در مورد سنی ها اظهار محبت می کند. مدتی پيش، نوشتاری از اين حقير بهمراه لينک ويدئويی مربوطه در مورد توهين شيخ به مردم بلوچ و اهل سنت، در سايت های مختلف منتشر شد. انگيزه من از نوشتن و بر ملاء کردن اين شيخ عزيز و دردانه بيت رهبری، در آستانه سی امين سالگرد بقدرت رسيدن آخوندها، جلب توجه هموطنان به حقايق بسيار تلخ و ناگواری است که در ايران به زور سر نيزه می گزرد. بيان اين حقايق، به قول شاملو، زبان انسان را می سوزاند و نگفتن آن مغز استخوان را.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در سال گذشته ميلادی رژيم جمهوری اسلامی دو مولوی ( رهبر مذهبی) سنی مذهب به نام های مولوی عبدالقدوس ملازهی و مولوی محمد يوسف سهرابی را به جرم " قصد ايجاد تفرقه بين سنی و شيعه" اعدام نمود ( لينک شماره دو). در طی سال های اخير تعداد زيادی از رهبران سنی مذهب بلوچ؛ کرد؛ ترکمن صحرا، هرمزگان؛ خراسان؛ طالش؛ آذربايجان و ديگر مناطق ايران، به همراه صدها طلبه سنی و فعال مدنی اهل سنت ؛ به اتهام تفرقه پراکنی بين سنی و شيعه دستگير؛ زندانی؛ شکنجه و حتی اعدام شده اند. مولانا احمد نارويی ؛ رهبر مذهبی شماره دو سيستان و بلوچستان؛ فقط به جرم گفتن کلماتی بدين مضمون که توهين به مقدسات اهل سنت کمکی به وحدت بين شيعه و سنی درکشورايران ِ اسلامی نمی کند، دستگير و روانه زندان نامعلومی جهت شکنجه و بازجويی شد. سرکوب و اعدام های بيرحمانه اهل سنت در حالی صورت می گيرد که امثال حجت السلام شيخ مهدی دانشمند ها نه تنها مجاز هستند که از جايگاه منبر و مسجد به اهل تسنن توهين کنند، بلکه با صرف پول هنگفت بيت المال اين نظريات خود را از طريق شبکه های جهانی نظير تلويزيون ماهواره ای سلام روزانه تکثير و منتشرکنند.

ترور و سرکوب اهل سنت از يک طرف و تبليغات گوبلز گونه جمهوری اسلامی در مورد "وحدت شيعه و سنی" از طرف ديگر همچنان بی وقفه ادامه دارد. عليرغم متانت، مواضع نرم و مسالمت آميز رهبران مذهبی اهل تسنن و همسويی آنها با رژيم جمهوری اسلامی (لينک شماره سه)، متعصبين ولايت فقيه به چيزی کمتر از تسليم کامل اهل تسنن در مقابل "اسلام ناب ولايت مطلقه فقيه" راضی نخواهند شد. هفته پيش مولانا عبدالطيف حيدری از علمای اهل سنت تايباد خراسان به قتل رسيد. درهمان هفته سازمان تبليغات رژيم اعلام نمود که ۲۴ هزار مبلغ به مساجد مناطق محروم سيستان و بلوچستان اعزام شده‌اند (لينک شماره چهار). هدف اين مبلغين بيشمار تغذيه فکری و اعتقادی مردم سنی مذهب بلوچ اعلام شده است. اين در حالی است که رژيم جمهوری اسلامی برای تغذيه (غذايی) سنی های نوار غــزه ميليون ها دلار از بيت المال ايرانيان هزينه می کند، اما بلوچ های سنی و گرسنه فقط تغذيه فکری و اعتقادی ( ان هم از نوع ولايت فقيه) می شوند. حقيقتا جای آن است که خون موج زند در دل لعل، مخصوصا در مملکتی که اينگونه بطور علنی و بی پروا سنگ ها را بسته و سگ ها را رها کرده اند.

دکتر عبدالستار دوشوکی
بيست و يکم بهمن ۱۳۸۷
Doshoki@gmail.com

(Link No. 1): http://www.youtube.com/watch?v=H_eD95ZaXA4
(Link No. 2): http://www.autnews.us/archives/1387,01,0008647
(link No. 3): http://www2.irna.ir/fa/news/view/menu-155/8709295027152928.htm
(Link No. 4): http://sb.isna.ir/mainnews.php?ID=News-21091





















Copyright: gooya.com 2016