سه شنبه 22 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سومين اطلاعيه ستاد برگزاری مراسم يادبود مهدی بازرگان در مورد بازداشت‌شدگان اخير

همانطور که در اطلاعيه دوم ستاد برگزاری مراسم يادبود مهندس مهدی بازرگان به اطلاع هم‌ميهنان گرامی رسيد، متأسفانه نهادهای امنيتی انتظامی، همانند مقابله با مراسم مشابه سوم بهمن‌ماه، بدون اطلاع قبلی و با نصب خودسرانه پارچه‌نوشته لغو برنامه بر در حسينيه ارشاد، از برگزاری مراسم مورخ پنجشنبه هفدهم بهمن‌ماه ۸۷ نيز جلوگيری کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در نتيجه ممانعت غيرقانونی از برگزاری مراسم مزبور، جمع کثيری از اقشار مردم بويژه جوانان و دانشجويان که برای شرکت در اين مراسم به حسينيه ارشاد مراجعه نموده بودند، با درهای بسته حسينيه ارشاد و رفتار خشن و موهن مأموران انتظامی و لباس‌شخصی‌ها که با تهديد و فيلمبرداری از حاضرين، سعی در پراکنده نمودن جمعيت داشتند، روبرو شدند.
بنا بر گزارشهای پراکنده دريافت‌شده، در اين برنامه حدود بيست نفر بازداشت شده‌اند که با پيگيريهای بعمل‌آمده توسط ستاد و خانواده مهندس بازرگان، تا ظهر روز جمعه، دوازده نفر آنان آزاد شدند اما هشت نفر آقايان حسين ترکاشوند، حميد توکلی، کورش دانشيار و اسماعيل سلمانپور از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير، علی‌اصغر شفيعيان دبير سياسی سابق خبرگزاری ايسنا و آقايان حيدری، پاکرخ و خانجانی، همچنان در بازداشت به سر می‌برند و به‌رغم پيگيريهای صورت‌گرفته توسط ستاد و خانواده مهندس بازرگان، تاکنون از سرنوشت دستگيرشدگان اطلاعی در دست نمی‌باشد.
ستاد برگزاری مراسم سالگرد مهندس بازرگان، ضمن اعتراض شديد به اين نوع رفتارهای غيرقانونی نهادهای امنيتی ـ انتظامی در ممانعت از برگزاری مراسم يادبود نخست‌وزير فقيد دولت موقت انقلاب، و سلب حقوق بديهی شهروندان در ايام سی‌امين سالگرد انقلاب، به عنوان دعوت‌کننده مدعوين به اين برنامه، مصرانه از مقامات مسئول وزارت کشور، پليس امنيتی و دادگاه انقلاب اسلامی می‌خواهد تا بازداشت‌شدگان مزبور را که دليل موجهی برای ادامه بازداشتشان وجود ندارد، هر چه سريعتر آزاد نمايند.

ستاد برگزاری مراسم يادبود مهندس مهدی بازرگان
بيست‌ودوم بهمن‌ماه ۸۷





















Copyright: gooya.com 2016