شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه زنجان در حمايت از دانشجويان بازداشتی دانشگاه شيراز

اين روزها دانشجويان دانشگاه شيراز دوران سختی را سپری می کنند. دانشجويانی که تنها هدفشان، احقاق حقوق پايمال شده مردم و جامعه است و تنها جواب تماميت خواهان، سرکوب، ارعاب، تعليق از تحصيل و زندان برای اين ياران دبستانی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شانزدهم آذر و روز دانشجو، روزيست، متعلق به تمامی دانشجويان و فعالين دانشگاهی در ايران، روزی که در سال های گذشته سعی در ديگرگون جلوه دادنش شد و با خيال خام خود با سرکوب و برخورد با فعالين دانشجويی فکر می کردند اين روز را به تاريخی که تنها در کتاب ها می آيد تبديل می کنند، اما شراب خام نوشيده بودند و همه را به مسلک خود بزدل و ترسو می پنداشتند و زمانی که ناکامی گلويشان را سوزاند و اشک از سر استيصال از چشمانشان جاری شد امسال، در رويه ای جديد، سعی در تسخير اين روز به نام خود کردند، اما گويی از بی نتيجه ماندنشان در مصادره ی سرود يار دبستانی پند نگرفتند.اين بار دانشگاه شيراز، ميعاد گاه جان برکفانی شد، که تنها می خواستند روز خود را پاس بدارند و انتقادات بر حق خود را به گوش مسئولين برسانند.

دوستان غيورمان در تمام دانشگاه ها، عليرغم تمام تهديد ها و فشارها، بار ديگر اثبات کردند، جنبش دانشجويی تسخير ناشندنيست و با شکوهی بيش از سال های قبل اين روز را پاس داشتند. بسيج به ظاهر دانشجويی که تنها، مهره ی حکومت برای ساکت کردن محيط دانشگاه است، اين بار در دانشگاه شيراز وپس از برگزاری تريبون آزاد در روز دانشجو توسط دوستانمان و انتقادات اين دانشجويان به دکتر لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی ، به بهانه های واهی، اعتکاف سياسی برگزار کردند تا حربه ای به دست نهادهای امنيتی بدهند که با دانشجويان به بدترين نحو برخورد کند.

احضار بيش از ۳۷ نفر از فعالين دانشجويی به کميته انضباطی و ۲۸ ترم تعليق از تحصيل برای ۱۸ نفر از دانشجويان اين دانشگاه، شروع برخورد نهادهای حکومتی با دانشجويان بود و پس از آن بازداشت ياران دبستانی ما، فشار مضاعفی بر جنبش دانشجويی که هرگز خود را به دايره حکومت وارد نکرده است، وارد کرد. تا امروز ۱۲ نفر از دانشجويان دانشگاه شيراز بازداشت شده اند و هم اکنون ۸ تن از آنان همچنان در بند هستند.

دانشجويان و انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه زنجان، حمايت همه جانبه خود، از دانشجويان دلاور دانشگاه شيراز را اعلام می دارد و خواستار آزادی بی قيد و شرط تمامی هم کلاسی های خود هستند.

باشد تا تماميت خواهان بدانند که با اين گونه برخورد ها هرگز نمی توانند صداهای منتقد را ساکت کنند. دانشگاه هميشه زنده است و آماده دفاع از حقوق و آرمان های حق طلبانه خود و جامعه. باشد تا حکومت درس بگيرد که جنبش دانشجويی، جنبشی تسخير ناشدنی است.

به اميد آزادی تمام ياران دبستانی و دوستان دربندمان

انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه زنجان
۲۸ دی ۱۳۸۷





















Copyright: gooya.com 2016