پنجشنبه 3 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احکام سنگين کميته انضباطی برای اعضای انجمن اسلامی دموکراسی خواهان دانشگاه تهران، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: عزت الله تربتی دبير سياسی و حبيب فرحزادی نايب دبير انجمن اسلامی دانشجويان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی به دو ترم محروميت از تحصيل با احتساب در سنوات و عدم اجازه ورود به دانشگاه در طول دوران محروميت محکوم شدند.

اين حکم از ترم دوم سال تحصيلی جاری اجرا می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه اميرکبير، اين احکام در پی احضار های گسترده بيش از ۳۰ نفر از دانشجويان دانشگاه تهران به کميته انضباطی به دليل شرکت در تجمع اعتراضی ۱۶ آذر برای ايشان صادر شده است.

همانگونه که فرهاد رهبر رييس دانشگاه تهران پيش از اين نيز بارها دانشجويان را تهديد کرده و اظهار داشته است که به هيچ وجه در برابر هرگونه اعتراضی در دانشگاه تهران کوتاه نخواهد آمد، شواهد در اين دانشگاه حکايت از احضار های بيشتر و گسترده تر به کميته های انضباطی می دهند.

گفتنی است که در روز برنامه و پيش از برنامه ی ۱۶ آذر ۳ تن از دموکراسی خواهان دانشگاه تهران به بهانه برگزاری برنامه ی ۱۶ آذر چند ساعتی را در بازداشت بسر برده بودند و همچنين مامورين امنيتی جمهوری اسلامی شب قبل از برنامه به خانه ی ۲ تن از دختران عضو اين مجموعه يورش برده و خانه آنان را مورد تفتيش قرار دادند و آنان را به همراه پدرانشان به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات احضار کرده بودند.

پيش از اين در ترم دوم سال تحصيلی ۱۳۸۵ در زمان مديريت آيت الله عميد زنجانی بيش از ۱۰۰ نفر از دانشجويان دانشگاه تهران به دلايل سياسی به کميته انضباطی فراخوانده شده بودند که برای ۶۴ نفر از آنان حکم صادر شده بود.





















Copyright: gooya.com 2016