سه شنبه 1 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين رويدادهای دانشگاه شيراز، مجموعه فعالان حقوق بشر

۴ دانشجو آزاد شدند؛ سه دانشجو همچنان در بازداشت؛ يک دانشجو اخراج شد و بيش از ۱۵ دانشجو مجددا به کميته انضباطی احضار شدند
۴ نفر از دانشجويان دانشگاه شيراز به نام های هادی الم لی، آرش روستايی، احمد کهنسال و سعيد خلعتبری طی دو روز گذشته آزاد شدند. الم لی و روستايی که در روز ۲۳ ديماه بازداشت شده بودند روز شنبه ۲۸ ديماه آزاد شدند.همچنين احمد کهنسال نيز که از روز ۲۱ ديماه بازداشت شده بود شنبه آزاد شد. برای هر سه اين دانشجويان قرار وثيقه ی ۵۰ ميليونی صادر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز يکشنبه نيز سعيد خلعتبری که از روز ۲۱ ديماه بازداشت شده بود با قرار وثيقه ۵۰ ميليونی آزاد گشت.با آزاد شدن اين ۴ دانشجو تعداد دانشجويان دانشگاه شيراز که در بازداشت به سر می برند به ۳ نفر رسيد.اين سه نفر عنايت تقوی، آلما رنجبر و حمدالله نامجو هستند.
عنايت تقوی يکی از اين دانشجويان بازداشتی، از روز ۲۱ دی ماه بازداشت شده است و اتهام او توهين به مسئولان نظام است، تقوی چندی پيش به دفتر نمايندگی رهبری در دانشگاه مراجعه کرده بود و درخواست انجام يک نظرسنجی علمی در سطح دانشگاه در مورد رهبری را داده بود که علی رغم موافقت اوليه از اين امر جلوگيری شده بود و با مطرح شدن اين مساله در نشريه ای که مدير مسئولش تقوی بود ابتدا نشريه او توقيف و سپس خود او يک ترم از تحصيل محروم شده بود، پس از آن نيز مطرح کردن اين مساله در تريبون آزاد ۱۸ آذر از سوی تقوی و انتقادات او از رهبر و صحبت در خصوص هزينه های سفر او به شيراز صورت گرفته بود باعث شد که او ابتدا به ۲ ترم محروميت از تحصيل محکوم و سپس به اداره اطلاعات احضار شود.
همچنين ديروز يکشنبه ماموران حراست دانشگاه مانع از ورود کاظم رضايی به دانشگاه و حضور او در امتحان شدند و به او اعلام کردند که با اجرای ۲ ترم محروميت از تحصيل برای او، او از دانشگاه اخراج است و اجازه ورود به دانشگاه را ندارد.لازم به يادآوری است که پيش از اين کاظم رضايی در روز ۱۴ ديماه پس از مراجعه به اداره اطلاعات شيراز بازداشت شده بود و در روز ۲۲ ديماه پس از ۸ روز بازداشت آزاد شده بود.
از سوی ديگر روز گذشته تعدادی ديگر از دانشجويان دانشگاه شيراز به کميته انضباطی دانشگاه احضار شده اند که تعداد دقيق احضار شدگان مشخص نيست اما احتمال می رود که بيش از ۱۵ نفر از دانشجويان به کميته انضباطی احضار شده باشند.





















Copyright: gooya.com 2016