چهارشنبه 23 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سازمان فضايی کشور: آغاز برنامه جامع ايران برای اعزام فضانورد به فضا، مهر

رئيس سازمان فضايی کشور از برنامه اعزام فضانورد ايرانی به فضا خبر داد و گفت: در حال حاضر اقدامات اوليه اين برنامه شامل مراحل نيازسنجی و امکان سنجی اين امر انجام شده است که اميدواريم طی برنامه پنج ساله پنجم برنامه عملياتی و مشخصی برای اين پروژه اعلام کنيم.
رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر پروژه های فضايی را از جمله پروژه های زمان بر دانست و گفت: چين و هند در طی برنامه ۱۵ ساله موفق به ارسال انسان به فضا شدند و ما هم شرايط مشابهی را پيش بينی می کنيم و اميدواريم بتوانيم در زمان کوتاهتری به اين هدف برسيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی به برنامه های کشور در زمينه اعزام انسان به فضا اشاره کرد و افزود: در اين زمينه اقدام به تدوين برنامه ای جامع کرديم و در اين برنامه زير سامانه های پروژه ارسال انسان به فضا و نقش و وظايف مراکز مختلف تحقيقاتی و دلنشگاهی مشخص شد.

تقی پور با بيان اينکه تحقيقات وسيعی با همکاری مراکز تحقيقاتی و دانشگاهها در اين زمينه در دست اجراست به مهر گفت: در حال حاضر اقدامات اوليه اين برنامه شامل مراحل نيازسنجی و امکان سنجی انجام شده است و اميدواريم با طرحی جامعی که در زمينه پروژه اعزام انسان به فضا داريم بتوانيم در برنامه پنجم توسعه گامهای خوبی را برای تعريف کامل پروژه و آماده سازی زيرساختهای لازم برداريم.

وی اين پروژه را شامل بخشهای مختلف از جمله ماهواره برها، قسمتهای حمل محموله های فضايی به فضا و مسايل پزشکی در فضا ذکر کرد.

تقی پور همچنين با تاکيد بر اينکه در اين برنامه به پزشکی فضايی نيز توجه شده است به مهر گفت: عناوين زير پروژه های پزشکی فضايی در برنامه تعريف شده است. در اين زير پروژه ها به مواردی چون شرايط انسان برای اعزام به فضا، شرايط داخل فضاپيما، آموزش افراد، افزايش مهارتهای انسان برای زندگی در فضا و ديگر شرايط مختلف فضايی اشاره شده که در حال مطالعه، بررسی و تدوين در اين زمينه ها هستيم.

تقی پور تاکيد کرد: اينها مراحلی است که کشورها برای اعزام انسان طی می کنند و ما نيز پس ار طی اين مراحل می توانيم نسبت به اين امر اقدام کنيم.

به گزارش مهر، روز گذشته نيز نشريه معتبر نيوساينتيست با تشريح دستاورد علمی ايران در پرتاب ماهواره اميد از ارسال فضانورد ايرانی به فضا در آينده خبر داده بود.





















Copyright: gooya.com 2016