جمعه 25 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمريکا در جمهوری آذربايجان پايگاه نظامی می‌زند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
منابع خبری آذربايجان از برپايی پايگاه نظامی آمريکا در خاک جمهوری آذربايجان خبر دادند.
به گزارش "ايلنا" به نقل از شين‌هوا، روزنامه «ينی مساوات» چاپ باکو نوشت که آمريکا از مدت‌ها قبل خواهان برپايی يک پايگاه نظامی در دريای خزر بوده و برای تحقق اين هدف با جمهوری آذربايجان به توافق رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ينی مساوات به نقل از يک منبع ديپلماتيک نوشت، پايگاه نظامی آمريکا در يکی از جزاير دريای خزر متعلق به جمهوری آذربايجان برپا خواهد شد.
درپی انتشار اين خبر، «زاهد اروج اف»، نماينده مجلس ملی جمهوری آذربايجان گفت: «روسيه به خاطر حساسيت مسايل قفقاز، انواع سلاح‌های پيشرفته را به نواحی شمالی اين منطقه ارسال کرده است.»
وی افزود: «جمهوری آذربايجان به منبع تامين انرژی کشورهای غربی تبديل شده است و آمريکا برای حفظ امنيت اين منبع انرژی بايد طرح‌های امنيتی لازم را حتی در چارچوب برپايی پايگاه نظامی اجرا کند.»
اين سخنان نماينده مجلس ملی جمهوری آذربايجان درحالی در رسانه‌های باکو مطرح شده است که بر اساس قانون اساسی جمهوری آذربايجان برپايی پايگاه نظامی خارجی در خاک اين کشور ممنوع اعلام شده و در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی که قرار است در ماه آينده ميلادی برگزار شود، نيز تغييری در اين زمينه پيش‌بينی نشده است.
«ينی مساوات» در ادامه نوشت، دولت «الهام علی اف» برای تامين امنيت جمهوری آذربايجان مجبور به همکاری نظامی گسترده با ديگر قدرت‌های جهانی همچون آمريکا است.
در همين حال، «نوروز محمد اف»، مسئول بخش روابط خارجی نهاد رياست جمهوری آذربايجان در گفت‌وگو با شبکه تلويزيونی آينس، خبر برپايی پايگاه نظامی آمريکا در خاک جمهوری آذربايجان را تکذيب کرد و گفت: « با کشورهای مختلف از جمله آمريکا همکاری‌های نظامی داريم، اما به هيچ کشوری مجوز برپايی پايگاه نظامی را نخواهيم داد.»
محمد اف همچنين تاکيد کرد، جمهوری آذربايجان به هيچ بلوک نظامی منطقه‌ای و يا بين‌المللی نخواهد پيوست و تنها درصورتی که آمريکا برای ارسال تدارکات به افغانستان از جمهوری آذربايجان کمک بخواهد، باکو فرودگاه‌های خود را در اختيار آمريکا قرار خواهد داد.





















Copyright: gooya.com 2016