دوشنبه 28 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرمسئول روزنامه ايران: شخص رييس‌جمهور "ايران" را از ورود به درگيری‌های مطبوعاتی منع کرده است، ايسنا

مديرمسئول روزنامه ايران از جريان‌های سياسی و برخی مطبوعات حزبی خواست تا به همان اندازه که رهبر معظم انقلاب ، مردم ، دولت و شخص رييس‌جمهور نسبت به رعايت موازين اخلاقی در رسانه‌ها دغدغه دارند، اصول حرفه‌ای را در کار مبنای عمل قرار دهند و از تخريب ، توهين و انتشار خبرهای سياه که جز آشفته‌کردن افکار عمومی حاصلی ندارد، پرهيز کنند.

«کاوه اشتهاردی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) افزود: تاکيد رييس‌جمهور، دولت و به تبع آن هيات امنا و هيات مديره موسسه ايران به اين روزنامه در حدی است که می‌دانيم اگر هم در مواردی حتی بخواهيم با برخی دروغ‌پردازی‌ها، توهين‌ها و جنگ روانی که گروه‌های سياسی تندرو عليه مردم و دولت به راه می‌اندازند، برخورد کنيم و دست کم با ادبيات خودشان جوابشان را بدهيم ، چنين اجازه‌ای به ما نمی‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که از مسئولان ارشد دولت به عنوان يکی از سياست‌های قطعی به وی دستور داده روزنامه ايران از واردشدن به منازعات حزبی که در منافع فردی ريشه دارد، خودداری کند، گفت : در اوايل کار احساس می کرديم اين ملاحظه باعث نارضايتی برخی مخاطبان شود و شايد آن‌ها انتظار داشته باشند ما هم در وسط ميدان اين درگيری‌ها باشيم؛ اما بر اساس مستندات و گزارش‌های کارشناسی برايمان اثبات شده که مردم هم از ما خبرهای خوب ، اميدآفرين و البته نقدهای سازنده و منصفانه می‌خواهند.

مديرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ايران افزود : دوستان بسياری از فضای مسمومی که در لايه‌هايی از بعضی رسانه‌های کشور حاکم است، گله دارند؛ اما وقتی در حد يک خبر نيز می‌خواهيم به مخالفان جواب دهيم که حتی بوی دعوا هم از آن به مشام نمی‌رسد ، دولت ما را نهی می‌کند.

اشتهاردی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه انتخابات رياست‌جمهوری و اهميت رعايت اخلاق از جانب رسانه‌ها، تصريح کرد : جناب آقای رييس‌جمهوری دو بار حضوری ، دو بار از طريق رييس دفتر و يک‌بار نيز به واسطه مشاور مطبوعاتی خود به اينجانب ابلاغ کرده‌اند که به صورت مطلق درباره هيچ يک از کانديداهای انتخابات رياست‌جمهوری اقدامی نکرده و صرفا به اطلاع‌رسانی عادی بپردازيم.

مدير مسئول روزنامه ايران با طرح اين پرسش که « شما ببينيد کدام يک از رجال سياسی کشور به همکاران خود، چه در حال حاضر و چه در روزهايی که در قدرت بودند ، چنين دستوری داده‌اند؟ » تاکيد کرد: دکتر احمدی‌نژاد در اجرای سياست‌های مبنايی خود با هيچ کس تعارف ندارد و با شناختی که از اخلاق مردمی و ديدگاههای رييس‌جمهور دارم ، می‌دانم اگر خدای ناکرده، روزی به مخالف او هم نسبت دروغی داده و يا توهين کنيم ، برخورد سختی با ما توسط شخص ايشان صورت خواهد گرفت.

وی روش به‌کاربسته‌شده در دولت را در قبال فعاليت‌های رسانه‌ای در تضاد کامل با عملکرد مطبوعات جريان مقابل ارزيابی کرد و با انتقاد از عملکرد اين رسانه‌ها، گفت : تخريب دولت و شخص رييس‌جمهور هدف قطعی برخی جريان‌های سياسی تندرو است و آن‌ها با صدور حکم تير برای سربازان رسانه‌ای خود در جهت حمله به شخص رييس‌جمهور، حتی آنها را در اين زمينه، «آتش به اختيار» گذاشته‌اند.

وی افزود : بر اساس اطلاعاتی که از برنامه‌ريزی اجرايی برخی جريان‌های سياسی داريم آنها برنامه‌های گسترده‌تری را برای حمله به دولت طی ماه‌های آينده تدارک ديده‌اند.

اشتهاردی اضافه کرد: سايت‌های خبری که يک‌شبه متولد خواهند شد، ارتباط نزديک با بعضی رسانه‌های بيگانه ، نقض آشکار قانون مطبوعات و انتشار تيترهای انتحاری توسط نشريات وابسته به ايشان و هم‌چنين پخش شايعه و اخبار دروغ از طريق SMS ، تنها بخشی از برنامه‌های آتی و تخريبی اين جريان است.

مديرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ايران در پايان گفت : مردم ايران به خوبی حتی در انتخابات گذشته رياست‌جمهوری اثبات کردند که بی‌توجه به اين هجمه تبليغاتی و جنگ روانی ، تصميم خود را گرفته‌اند و پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد؛ اما آن‌چه نگران‌کننده است، اعتبار و آبرويی است که برای مطبوعات در نگاه مردم باقی می‌ماند.





















Copyright: gooya.com 2016