سه شنبه 6 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض نمايندگان کردستان به درخواست وام ۱۰ ميلياردی يکی از نمايندگان، فارس

خبرگزاری فارس: مجمع نمايندگان کردستان با صدور بيانيه‌ای به درخواست وام ۱۰ ميلياردی يکی از نمايندگان اين استان اعتراض کرده و اين درخواست را موجب وهن و زير سوال بردن جايگاه قانونی نماينده مجلس دانستند.

به گزارش خبرگزاری فارس امين شعبانی نماينده سنندج، بهمن مرادنيا نماينده بيجار، سيد عماد حسينی نماينده قروه و دهگلان، اقبال محمدی نماينده مريوان، فخر الدين حيدری نماينده سقز و بانه و ديواندره و کامياران پنج نماينده استان کردستان از شش نماينده اين استان با صدور بيانه‌ای خطاب به مردم استان کردستان تاکيد کردند: اخيرا يکی از نمايندگان مردم شريف استان در مجلس شورای اسلامی مکاتباتی مشکوک و خلاف عرف رايج در مجلس خطاب به استاندار و وزير راه و ترابری و مجمع نمايندگان کردستان انجام داده است. البته اينکه ايشان چرا تاکنون حتی يک بار طی يکسال گذشته از تريبون مجلس جهت دفاع از حقوق مردم کردستان و حوزه انتخابيه خود استفاده نکرده و صرفا به جوسازی‌های بدون نتيجه عملی بسنده نموده، جای بسی تامل است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نمايندگان در ادامه نامه تصريح کردند: اين نماينده در مکاتبه اول خطاب به استاندار که رونوشت آنرا به نمايندگان ارسال نموده و درخواست وام ۱۰ ميليارد ريالی داشته که معادل وام اشتغال و ازدواج هزاران جوان بيکار کردستانی است امری بی‌سابقه و در عين حال موجب وهن و زير سوال بردن جايگاه قانونی نماينده مجلس شورای اسلامی شده است.
نمايندگان کردستان افزودند: در مکاتبه دوم ايشان برکناری مديرکل راه و ترابری را بهانه قرار داده و با کلمات و ادبيات ناموزون وزير راه و ترابری را به چالش کشانده که چرا يک نيروی اهل استان آذربايجان غربی (به اصطلاح بومی) را برکنار نموده است. البته اين مسئله نيز با توجه به جايگاه و اختيار قانونی وزير در جابجايی مديران کاملا محسوس می‌باشد جای بسی تامل است که از روی بی‌اطلاعی و کج فهمی در وظايف وزير دخالت نموده است.
اين نمايندگان با بيان اينکه در سومين مکاتبه‌اش ظاهرا در قالب موضع‌گيری نسبت به سفر هيئت دولت به کردستان که هنوز تاريخ آن اعلام نشده قصد سرپوشی بر مکاتبات قبلی و خواست‌های نامعقول و غيرمنطقی خود را دارد، تصريح کردند: لازم است به اطلاع مردم شريف برسانيم اين موضع‌گيری با مشورت مجمع نمايندگان استان کردستان نبوده و ما نمايندگان که همواره برای احقاق حقوق و مطالبات بحث مردم براساس وظيفه نظارتی خود نه تنها در اين دوره بلکه در دوره دولت اصلاحات با سفرهای استانی موافق بوده، تا با اينچنين موضع‌گيری‌های عجولانه بهانه‌ای بدست مخالفين توسعه کردستان ندهيم و ميلياردها ريال اعتبارات خاص در راستای محروميت‌زدايی و توسعه کردستان که حق مردم می‌باشد را از دولت اخذ نمائيم.
پنج نماينده استان کردستان خاطرنشان کردند: ايشان می‌بايست قبل از ارسال مکاتبه سخيف خود به رسانه‌های داخلی و خارجی در مجمع نمايندگان استان طرح موضوع می‌نمودند و در صورت تصويب، تا به صورت بيانيه مجمع اعلام می‌شد که ما هم قطعا در راستای مطالبات مردم و اجرای مصوبات سفر اول و دوم بحثهای زيادی داريم که انشاء‌الله در جلسات مربوطه مطرح خواهيم نمود.
در ادامه اين نامه آمده است: مساله قابل تامل ديگر در عرايض ايشان، الگوبرداری از نمايندگان استان کرمانشاه برای اين موضوع بوده که لازم است در اين خصوص به ۲ نکته اشاره نمائيم. اول اينکه نمايندگان استان کرمانشاه مجمعی تصميم گرفتند نه فردی و دوم اينکه نمايندگان کرمانشاه بعد از جلسه با دولت در سفر دوم همگی همراه با دولت به استان سفر نمودند.
پنج نماينده استان کردستان تاکيد کردند: اينجانبان نمايندگان استان کردستان اميدواريم بتوانيم در قالب گفتمانی منطقی و نظارتی قانونی به رسالت خود عمل نموده و در سفر دولت دوم حداکثر مصوبه در راستای توسعه همه جانبه استان کردستان به تصويب رسانده و شاهد اجرای آن باشيم.
اين بيانيه توسط مجمع نمايندگان استان کردستان بين خبرنگاران پارلمانی توزيع شد.
استان کردستان شش نماينده در مجلس شورای اسلامی دارد که علاوه بر پنج نماينده مذکور عبدالجبار کرمی نماينده سنندج نيز جزو نمايندگان اين استان است.





















Copyright: gooya.com 2016