چهارشنبه 7 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اردوغان در گفتگو با گاردين: درخواست دولت احمدی نژاد از ترکيه برای کمک به ارتباط با آمريکا، نوروز

نخست وزير ترکيه به روزنامه گاردين چاپ لندن گفته است که ايران از آنکارا خواسته است به حل اختلافات ۳۰ ساله ميان تهران و واشنگتن کمک کند.

به گزارش روزنامه گاردين رجب طيب اردوغان گفت که مقام های ايرانی اين درخواست را زمانی مطرح کردند که جورج بوش هنوز بر سر کار بود و افزود که او اين پيام را در آن زمان به کاخ سفيد رسانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اردوغان می گويد شايد از اجلاس گروه ۲۰ در ماه آوريل در لندن برای طرح مساله با باراک اوباما رئيس جمهوری جديد آمريکا استفاه کند.

اوباما گفته است در نظر دارد برای حل اختلافات کشورش با ايران از ديپلماسی مستقيم استفاده کند.

به گزارش گاردين اردوغان در پاسخ به اين سوال که آيا کشورش می تواند برای فائق آمدن بر بی اعتمادی ميان واشنگتن و تهران نقش ميانجيگررا بازی کند گفت: "ايران از ترکيه می خواهد چنين نقشی بازی کند. و اگر آمريکا نيز خواستار آن باشد و از ما بخواهد چنين نقشی ايفا کنيم، آماده چنين کاری هستيم."

وی افزود: "آنها [ايرانی ها] گفتند اگر چنين چيزی [فرصتی برای تماس] اتفاق بيافتد، آنها خواهان نقش آفرينی ترکيه هستند. اينها کلماتی است که به طور علنی ادا شد. اما من شخصا موضوع را به پرزيدنت بوش گفته ام."





















Copyright: gooya.com 2016