دوشنبه 5 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نظاميان آمريکايی تا پايان ماه ژوئن شهرهای عراق را ترک می‌کنند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
ارتش آمريکا اعلام کرد که نظاميان اين کشور تا پايان ماه ژوئن از شهرهای عراق خارج خواهند شد.

به گزارش "ايلنا" به نقل از رويتر، بر اساس پيمان ماه نوامبر واشنگتن-بغداد ، همه نيروهای نظامی آمريکا بايد تا ۳۰ ژوئن ۲۰۰۹ از شهرها و روستاهای عراق خارج شوند و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱ از خاک عراق عقب‌نشينی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«ديويد پرکينز»، سخنگوی ارتش آمريکا به خبرنگاران در بغداد گفت: «باراک اوباما، رئيس‌جمهوری اين کشور نيز در مدت کوتاهی پس از خروج نظاميان آمريکا از شهرهای عراق، نظر خود را درباره استقرار مجدد سربازان آمريکا در افغانستان اعلام خواهد کرد.»
اوباما هفته گذشته با تاکيد بر سياست تمرکز واشنگتن از بغداد به کابل پس از بهبود اوضاع امنيتی در عراق، اعزام ۱۷ هزار سرباز ديگر را به افغانستان تاييد کرد.
تازه‌ترين آمار وزارت دفاع آمريکا نشان می دهد که آمريکا تاکنون ۱۴۶ هزار سرباز در عراق و ۳۸ هزار نظامی در افغانستان مستقر کرده است.
به گفته پرکينز ، بحث های مفصل «ری اوديرنو» ، فرمانده ارشد آمريکا در عراق با وزير دفاع و وزيرخارجه آمريکا درباره انتقال احتمالی سربازان آمريکايی به افغانستان آغاز شده است و ادامه دارد.
فرماندهان نظامی ارتش آمريکا با وجود تشديد تنش بين واشنگتن و کابل درباره افزايش تلفات غيرنظاميان در عمليات آمريکا در افغانستان، گفت که افزايش نيروهای آمريکا در اين کشور جنگ زده به امنيت بيشتر مردم افغانستان کمک خواهد کرد.
آمريکا پس از حوادث يازده سپتامبر ۲۰۰۱ در نيويورک و واشنگتن به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق و پناهندگی «اسامه بن لادن»، رهبر شبکه القاعده در افغانستان به اين کشورها حمله کرد.





















Copyright: gooya.com 2016