سه شنبه 6 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان‌های آمريکايی خواستار ده‌ها سال زندان برای يک تاجر سوری تسليحات شدند، ايسنا

دادستان‌های آمريکايی از يک قاضی اين کشور خواسته‌اند تا يک فروشنده‌ی سوريه‌يی تسليحات را به جرم تبانی برای فروش تسليحات به شورشيان کلمبيا به ارزش يک ميليون دلار، به ده‌ها سال زندان محکوم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ، منظر الکسار ۶۳ ساله که دادستان‌های آمريکا وی را يکی از پرفروش‌ترين دلالان اسلحه در جهان می‌دانند، در ماه نوامبر سال گذشته (۲۰۰۸) به توافق برای فروش تسليحات به نيروهای مسلح انقلابی کلمبيا (فارک) به منظورحمايت از محموله‌های قاچاق کوکايين و ضربه زدن به منافع آمريکا محکوم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


الکسار که مدت‌هاست در اسپانيا زندگی می‌کند و به دليل سبک زندگی‌اش در شهرک‌ ساحلی "ماربيا" به "شاه‌زاده‌های ماربيا" معروف است، امروز (سه‌شنبه) به همراه فليپه مونوگودوی، شهروند شيليايی ۵۹ ساله در دادگاه فدرال منتهن آمريکا به زندان محکوم خواهد شد.

پس از آن که مقامات آمريکايی به اسپانيا تضمن دادند که الکسار نه به مرگ و نه حبس محکوم خواهد شد، وی را به آمريکا استرداد کردند.

دادستان‌های منتهن در يادداشتی برای درخواست محکوميت وی، نوشته‌اند که الکسار بيش از ۲۵ سال به زندان محکوم شود.

خبرگزاری رويتر گزارش داده که در اين يادداشت آمده است: الکسار از خانه‌ی قصر‌ مانند خود در امتداد شهرک "کوستا دل سول" اسپانيا فرمان‌دهی يک شبکه‌ی قاچاق تسليحات را متشکل از مجرمان در دست داشت که در سرتاسر جهان گسترده شده بود.

براساس اين يادداشت، وی با فروش ۱۲ هزار اسلحه به فارک توافق کرده بود.

وکلای دفاعی الکسار که در جريان محاکمه استدلال می‌کردند که وی يک تاجر مشروع تسليحات است، طی درخواست‌های جداگانه‌ای خواستار تنها ۲۵ سال زندان که حداقل آن محسوب می‌شود، شدند.

آنان عنوان کردند: اين جرايم از نوع حرص وآز است و نه تروريسم.

سفارت آمريکا در مادريد عنوان کرده است که الکسار از دهه‌ی ۱۹۷۰ تاکنون به سازمان‌هايی در نيکاراگوئه، بوسنی، کرواسی، عراق و سومالی سلاح می‌فروخته است.





















Copyright: gooya.com 2016