شنبه 17 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منوچهر متکی: درخواست آمريکا را بررسی می کنيم، لزوم اعمال "شعار تغيير" در افغانستان، مهر

منوچهر متکی اعلام کرد که تهران درخواست وزير خارجه آمريکا برای حضور کشورمان در اجلاس افغانستان را بررسی خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر متکی وزير خارجه کشورمان که اخيرا در سفری دو روزه به بلگراد سفر کرده بود، در گفتگويی اختصاصی با راديو و تلويزيون دولتی صربستان (RTS) اعلام کرد که ايران درخواست آمريکا برای حضورش در کنفرانس بين المللی افغانستان را بررسی خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير خارجه کشورمان در واکنش به اعلام نظر هيلاری کلينتون، همتای آمريکايی خود در اين خصوص تاکيد کرد: من نمی گويم که ما در نشست افغانستان شرکت نمی کنيم، بلکه اگر درخواستی از ما بشود، حتما آن را بررسی خواهيم کرد.

وی با اشاره به سفری که قرار است وزير خارجه ايتاليا به کشورمان داشته باشد، افزود: بر اساس تماس تلفنی که وزير امور خارجه ايتاليا با من داشته، اين مقام ايتاليايی قرار است به زودی به تهران سفر کند که در اين سفر علاوه بر مهمترين مسائل دو جانبه مورد علاقه طرفين، مسائل و تحولات مربوط به افغانستان و اجلاس مذکور نيز مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.

متکی همچنين لازمه اصلاح ساختاری اوضاع افغانستان را تغيير رويکرد هفت ساله ايالات متحده در اين کشور دانست و گفت: واقعيت اين است که آمريکا در اين سال ها در افغانستان دچار اشتباهات بسياری شده که بايد آنها را جبران نمايد.

به گزارش مهر ، رئيس دستگاه ديپلماسی ايران شعار تغيير باراک اوباما در حوزه های مختلف را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پيش از هر چيز بايد ديد که مقصود اوباما از تغيير چيست و واشنگتن تحول در چه حوزه هايی را مدنظر دارد؛ ما به عنوان يکی از کشورهای تاثيرگذار در حوزه خاورميانه، همواره راهکارهايی را برای حل مشکلات کشورهای اين حوزه ارائه کرده و به بيان ديگر هميشه بخشی از راه حل مشکلات خاورميانه ايران بوده است.

وی افزود: آنچه امروز و به رغم حضور مستقيم نظامی آمريکا در صحنه تحولات جاری در کشور افغانستان مشاهده می شود، وخيم تر شدن اوضاع امنيتی در اين کشور و متاسفانه تداوم کشتار مردم بی گناه و گسترش تروريسم در آنجاست که همين موارد لزوم تصحيح رويکرد واشنگتن در خصوص اين کشور را يادآور می شود.





















Copyright: gooya.com 2016