یکشنبه 18 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باراک اوباما به زودی از ترکيه ديدار می کند، رادیو فردا

هيلاری کلينتون روز شنبهدر جریان کنفرانس خبری خود در آنکارا گفت: باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا به زودی به ترکيه سفر خواهد کرد.

کارشناسان سياسی براين باورند سفر رييس جمهوری امريکا به ترکیه به منزله بهبود روابط ميان دو عضو پيمان اتلانتيک شمالی- ناتو است، روابطی که از زمان حمله آمريکا به عراق رو به سردی گراييده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، که در کنفرانس خبری با علی بابا جان همتای ترک خود صحبت می کرد، گفت: ترکيه و امريکا هر دو نسبت به دموکراسی، داشتن يک قانون اساسی سکولار، احترام به آزادی مذاهب و اعتقاد به نظام بازار آزاد، خود را متعهد ميدانند ودر برابر چالشهای جهانی نيز احساس مسئوليت می کنند

خانم کلينتون افزود آقای اوباما از وی خواسته است تا اعلام کند که رييس جمهوری آمريکا در يکی دو ماه آينده از ترکيه ديدار خواهدکرد.

هيلاری کلينتون خاطر نشان کرد چنين ديداری بيانگر ارزشی است که آمريکا برای دوستی وتقاهمش با ترکيه قائل است.

وزير امورخارجه آمريکا همچنين افزود در اين ديدار دو کشور درخصوص خروج نيروهای آمريکايی ازعراق به صورتی مطمئن و بی خطر بحث وتبادل نظرخواهند کرد.

ترکيه پيش ازين اعلام کرده بود که انکارا می تواند به عنوان يک راه خروجی مطمئن برای نيروهای آمريکايی درنظر گرفته شود.

باراک اوباما در جريان مبارزات انتخاباتی خود گفته بود مهمترين اولويت وی به عنوان رياست جمهوری ، ترميم و بهبود وجهه آمريکا درجهان خواهد بود. اقای اوباما تاکید کرده بود که به همين منظور وی در پايتخت يک کشور مسلمان سخنرانی خواهد کرد.

درهمين حال هنگامی که خبرنگاران از وزير امورخارجه امريکا سئوال کردند که ايا آنکارا، پايتخت همان کشور مسلمانی خواهد بود که رييس جمهوری آمريکا تصميم دارد در آنجا سخنرانی کند؟ خانم کلينتون ضمن پاسخی منفی، گفت: اين تازه آغاز کارست و تصميم مسافرت رييس جمهور اوباما به ترکيه روز پيش درکاخ سفيد اتخاذ شده و هنوز جزييات اين سفر روشن نيست.

ترکيه ازمتحدين مهم آمريکا بشمارمی رود که نقشی کليدی درحل مسائلی چون بحران هسته ای ايران، و جنگ در افغانستان خواهد شد، مسائلی که هردو ازمهمترين چالشهای سياست خارجی امريکا محسوب می شوند.





















Copyright: gooya.com 2016