پنجشنبه 22 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی: رهبری بر حرمت اقوام تاکيد دارند اشکالات مربوط به رده‌های پايين است، آفتاب

- سی سال از انقلا‌ب گذشته است و عملکرد در حرف‌های بسياری از افراد روشنفکر و متشخص است. متاسفانه يک سلسله تنگ‌نظری‌ها و محدوديت‌هايی را شاهد هستيم که البته برای شيعيان نيز وجود دارد


آفتاب:‌ مهدی کروبی کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری در آخرين روز سفر خود به استان آذربايجان‌غربی با حضور در يکی از مساجد شهر مهاباد در ميان مردم اين شهر سخنرانی کرد.

به گزارش سرويس سياسی آفتاب به نقل از روابط عمومی حزب اعتماد ملی، وی با اشاره به سخنان برخی از سخنرانان گفت: «علمای روشنفکر شيعه و سنی، هفته وحدت را به اين اميد اتخاذ کردند تا اختلا‌ف بين امت اسلا‌م زدوده شود».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شيخ اصلا‌حات در بخش ديگری از سخنان خود، با اشاره به انتقاد برخی سخنرانان، تاکيد کرد: «سی سال از انقلا‌ب گذشته است و عملکرد در حرف‌های بسياری از افراد روشنفکر و متشخص است. متاسفانه يک سلسله تنگ‌نظری‌ها و محدوديت‌هايی را شاهد هستيم که البته برای شيعيان نيز وجود دارد». ‌

رئيس مجلس ششم در ادامه با بيان اينکه برخی از گلا‌يه‌های مطرح‌شده دوستان را قبول دارم گفت: «از آن‌جمله اعتقاد دارم که برخی از اصول معطل‌مانده قانون اساسی بايد اجرا شود و من نيز همه توانم را به کار می‌بندم تا همه اصول قانون اساسی اجرا شود و اگر روزی نتوانستم، اين موضوع را به صورت شفاف با مردم در ميان خواهم گذاشت».

کروبی در ادامه تصريح کرد: «فکر و انديشه ما بايد اين باشد که ايران متعلق به همه ايرانيان است». وی در ادامه اظهار داشت: «اگر از مسوولا‌ن گلا‌يه داريم بايد پاسخ آنها را در انتخابات بدهيم. رأی دادن است که مسوولی را به تجديدنظر يا ادامه کار خود تشويق می‌کند».

کروبی با تاکيد بر اينکه نيامدن به پای صندوق‌ها هيچ مشکلی را حل نمی‌کند، افزود: «در ۲۲ خرداد حتما انتخابات برگزار و رئيس‌جمهور انتخاب می‌شود، پس شرکت نکردن در انتخابات تنها گذشتن از حق خود است». ‌ شيخ اصلا‌حات تصريح کرد: «مقام معظم رهبری نيز همواره بر حرمت اقوام و مذاهب تاکيد دارند اما در رده‌های پايين برخی‌ها اشکالا‌تی را ايجاد می‌کنند». وی در ادامه اظهار داشت: «فکر نکنيد مشکلا‌ت خاص مهاباد است بلکه در سراسر کشور اين مشکلا‌ت وجود دارد و ناشی از عملکرد ناصحيح برخی از مسوولا‌ن در گذشته است و شما نبايد آن را به پای نظام بنويسيد». ‌

وی درخصوص استفاده از نيروهای قومی در کابينه خود نيز گفت: «من به برادران شيعه يا حتی آقای کرباسچی هيچ قولی نداده‌ام اما هر جا که بوده‌ام اعتقاد داشته‌ام ايران متعلق به همه ايرانيان است و در صورت پيروزی از نيروهای قومی بهره خواهم برد اما سطح آن را اکنون اعلا‌م نمی‌کنم تا پس از کارشناسی‌ها و بررسی‌ها اين موضوع را اعلا‌م کنم».

وی همچنين تاکيد کرد بايد از نعمت‌های اين سرزمين استفاده شود و افزود: «در مجلس ششم مصوبه‌ای داشتيم که در مناطق کمتر توسعه‌يافته و در مجموع در ده استان، کارخانه‌های پتروشيمی ساخته شود و از آن جمله در مهاباد که متاسفانه تاکنون ساخته نشده است».





















Copyright: gooya.com 2016