شنبه 24 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی معلم مشاور هنری و تبليغاتی کروبی شد، سحام نيوز

مهدی کروبی، علی معلم را به عنوان مشاور هنری، ‌تبليغاتی ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد. در متن اين حکم آمده است: "با عنايت به سوابق، ‌توانايی و تجربه ارزشمند شما در زمينه هنر، سينما و مطبوعات بدين وسيله جناب‌عالی را به عنوان مشاور هنری، ‌تبليغاتی اينجانب منصوب می‌کنم. توفيق شما را از درگاه احديت مسالت دارم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی معلم که تاکنون تهيه‌کنندگی فيلم‌های بسياری ازجمله گاو خونی، ازدواج به سبک ايرانی و... را بر عهده داشته، قرار است تهيه‌کننده فيلم انتخاباتی کروبی باشد.
معلم مديرمسوول نشريه "دنيای تصوير" بود؛ نشريه‌ای که پس از ۱۷ سال انتشار اسفندماه ۸۶ لغو مجوز شد. معلم در اعتراض به برخورد اين چنينی با مطبوعات گفت:‌ "نشريه دنيای تصوير جزو نشريات فاخر اين مملکت است که ۱۰ سال عهده‌دار برگزاری جشن بزرگ دنيای تصوير بوده است. اين نشريه جزو نشريات زرد نبود که با من اينگونه برخورد کردند، با اين کار حکم قتل مرا صادر کردند." معلم عضو هيات‌مديره و نايب‌رئيس هيات‌مديره خانه سينما بوده و در عين حال از موسسان انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايی ايران است که ارديبهشت ۸۷ نيز به عنوان دبير جشن دوازدهم خانه سينما انتخاب شد، گرچه انتقاداتی به سينمای ايران در سال ۸۷ داشت و آن را سال "عزيزکرده‌ها" توصيف کرد.

او همچنين پيشنهادهايی برای تغيير شرايط سينمای ايران داده و گفته است: "اميدوارم چه در دولت فعلی و چه در دولت آينده يک برنامه‌ريزی داشته باشيم تا به يک سمت و سوی مشخص و فرهنگی حرکت کنيم. چرا که اعتقاد دارم مزرعه فرهنگ مزرعه‌ای ديربازده است و بايد با صبر و حوصله نتايج آن را دنبال کرد و اگر ضابطه‌مندی در رأس کارهای فرهنگی قرار گيرد، بسياری از مشکلا‌ت سينمای ما حل خواهد شد."





















Copyright: gooya.com 2016