جمعه 23 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح يزدی: به کروبی اعتماد نداشته و ندارم، برای همين زير اعلاميه امام را امضا نکردم! انتخاب

خبرگزاری انتخاب: حجت الاسلام مصباح يزدی رييس يک موسسه آموزشی در قم به برخی اتهامات مطرح شده عليهش پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری «انتخاب»، سه سال گذشته حجت الاسلام کروبی طی گفت و گويی اعلام کرد «پيش از انقلاب اعلاميه ی حضرت امام (ره) را برای آقای مصباح بردم تا ايشان زيرش را امضاء کنند، اما ايشان نامه را امضا نکرد و گفت: حاج آقا روح الله از اين تندروی ها زياد می کنند، ما نبايد گوش کنيم!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مصباح يزدی در مورد اين اتهام می گويد: هويت او (کروبی) برايم مجهول بود و به او اطمينان نداشتم.

«وی می افزايد: آقايی‌ که‌ می‌شناسيد (کروبی) يک‌ وقت‌ نامه‌ای‌ را آورده‌اند که‌ من‌ امضا بکنم‌ و امضا نکردم. حقيقتش‌ اين‌ است‌ که‌ من‌ به‌ آورندة‌ نامه‌ اطمينان‌ نداشتم‌ .

مصباح يزدی می افزايد: بعضی‌ اشخاص‌ از همان وقت‌ برای‌ ما هويت‌شان‌ مجهول‌ بود. نمی‌گويم‌ آدم‌ بدی‌ بودند؛ ولی‌ ما به‌ آنها اعتماد نداشتيم‌ و بعد هم‌ حوادثی‌ اتفاق‌ افتاد که‌ آن‌ سوءظن‌ ما را تا حد‌ی‌ تأييد کرد و امروز هم‌ شما از همان‌ شخص‌ رفتارهايی‌ می‌بينيد که‌ واقعاً‌ جای‌ اين‌ است‌ که‌ آدم‌ احتياط‌ کند و بنده‌ هنوز هم‌ به‌ اين‌ قبيل‌ افراد، اعتماد ندارم.

او ادامه می دهد: مگر آدم‌ مجبور است‌ که‌ هر کسی‌ هر نامه‌ای‌ آورد، امضا کند؟ اگر اصل‌ اينکه‌ ما در مقابل‌ رژيم‌ اعلاميه‌ داده‌ باشيم، ملاک‌ است‌ که‌ ده‌ها اعلاميه‌ با امضأ بنده‌ و با محتوای‌ تند سياسی‌ موجود است. يک‌ نکتة‌ ديگر هم‌ که‌ نمی‌خواستم‌ و نمی‌خواهم‌ وارد بشوم‌، ولی‌ ناچار اشاره‌ای‌ ‌کنم، آن است‌ که‌ کسانی‌ که‌ در مبارزه‌ مخفی‌ و سرّ‌ی‌ وارد می‌شدند، نمی‌آمدند افشا بکنند.»

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری «انتخاب»، وی همچنين در مورد اتهام مطرح شده عليه اش در مورد فرار از مبارزه، ضمن دروغگو خواندن اين افراد می گويد: روش من از همان ابتدا در مبارزه، رازداری و مخفی‌کاری و عدم تظاهر بود. ضرورتی نمی بينم سوابقم را منتشر کنم.

مصباح يزدی همچنين در واکنش به اتهام ديگری مبنی بر "چراغانی شب نيمه شعبان برخلاف دستور امام (ره)" ، تنها به مضحک خواندن اين اتهامات اکتفا کرده و به بيان نقل قول هايی از برخی نزديکانش در مورد خود می پردازد.





















Copyright: gooya.com 2016