دوشنبه 26 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابطحی: خاتمی در ساعات آينده انصراف می دهد، وب نوشت

شوک پر معنای بعد از انصراف

وب نوشت - وبلاگ محمدعلی ابطحی - بعد از جلسه دیروز آقای موسوی و خاتمی که در آن آقای موسوی بر ادامه‌ی کاندیداتوری تاکید داشته‌اند به نظر می‌رسد که آقای خاتمی در ساعات آینده و بعد از شرکت در جلسه ی مجمع روحانیون مبارز بیانیه‌ی انصراف خودش را از کاندیداتوری ریاست جمهوری به نفع اصلاحات منتشر کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وقتی فردی مثل آقای خاتمی که به اتفاق نظر همه تحلیل‌گران، به ‌خصوص بعد از سفر تاریخی شیراز و یاسوج و بوشهر به عنوان کاندیدای پیروز این انتخابات شناخته می شده و اکنون به دلیل آنکه امکان اجماع در جبهه ی اصلاح طلبان وجود ندارد، انصراف می دهد نشانه ی توجه هوشمندانه به آینده ی ملت ایران است . از این پس در صورت اعلام رسمی انصراف، آقای خاتمی صحنه رقابت را برای آقایان مهندس موسوی و کروبی باز می‌گذارد تا آنان تلاش کنند که خود به اجماع برسند و هدف تغییر را که خواسته‌ی جامعه امروز ایرانی است تحقق بخشند. طبعا بعد از این انصراف،رای دهندگان به آقای خاتمی به سمت اقایان کروبی و موسوی تقسیم خواهند شد.اگرچه می‌توان آقای خاتمی را درک کرد و می‌شود پذیرفت که در وضعیت جدید اخلاقی‌ترین کار ممکن آن است که آقای خاتمی انجام داد اما نمی‌توان انکار کرد که شوک حاصل از کناره‌گیری آقای خاتمی خیلی فراگیرتر از تصور بود. معنای سیاسی این شوک، همان مفهومی است که از سفر شیراز و بوشهر و یاسوج می‌ شد فهمید. اگر دوستان اقای خاتمی برخوردهای عاطفیُ، عقلانی،و احساسی از دیروز تا حالای خودشان راجمع آوری کنند،تکان دهنده خواهد بود.کاش قدر این فرصت تاریخی که فرصتی برای کشور و مردم بود شناخته می شد. ولی تقدیر این بود. در هرحال گرم کردن فضایی که در پی ‌آب سرد ریخته شده بر حوزه ی سیاسی و انتخاباتی کشور صورت گرفته است کار بسیار سختی است که از این پس وظیفه‌ی آقایان کروبی و مهندس موسوی است که آن را – اگر می‌شود ـ بازسازی کنند.





















Copyright: gooya.com 2016