جمعه 30 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سال جديد را سال اصلاح الگوی مصرف می دانم، پيام نوروزی رهبر جمهوری اسلامی

حضرت آيت الله خامنه ای درپيامی به مناسبت آغازسال ۸۸ ،امسال را سال حرکت مردم و مسوولان به سوی اصلاح الگوی مصرف ناميدند.


ايلنا: حضرت آيت الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پيامی به مناسبت آغاز سال نو، سال جديد را سالی مهم خواندند و با ابراز اميدواری درباره غلبه قدرت ايمانی ملت ايران بر همه حوادث و تحولات اين سال، افزودند: با توجه به اهميت "حياتی و اساسیِ مصرف مدبرانه و عاقلانه منابع کشور"، سال جديد را در همه زمينه ها و امور، سال اصلاح الگوی مصرف می دانم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا ،ايشان، نزديکی نوروز امسال را به ايام ولادت خاتم النبيين(ص) و امام جعفر صادق(ع)، باعث شرافت بيشتر عيد نوروز دانستند و با تبريک اين عيد سعيد به آحاد ملت عزيز ايران، هم ميهنان خارج از کشور و ملتهايی که نوروز را گرامی می دارند، برای همگان سالی سرشار از نيکويی و سعادت آرزو کردند.
رهبر انقلاب اسلامی سال ۸۷ را سالی پُر ماجرا خواندند و با اشاره به حوادث مهم داخلی و خارجی اين سال خاطر نشان کردند: سال ۸۷ با خبرهای خوش هسته ای که اثبات کننده توانايی ملت ايران و دانشمندان متبحر اين سرزمين بود، آغاز شد و پرتاب ماهواره اميد، ايران را در اين سال در رديف چند کشور صاحب اين فناوری مهم قرار داد که اين پيشرفتهای حقيقتاً شگفت آور، اَرج و اعتبار جديدی برای ملت ايران به همراه آورده است.
حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به راه اندازی موقت و آزمايشی نيروگاه بوشهر افزودند: دنيا قانع شده است که راه پيشرفت هسته ای ملت ايران را نمی شود بست زيرا پيشرفتهای ايران در عرصه های مختلف علمی و غير علمی، نشان دهنده بی اثر بودن تحريم هاست و اثبات می کند که ملت بزرگ ايران از درون می جوشد و رشد می‌کند و با اتکاء به جوانان پُر تلاش و سرافراز خود، تبليغات و ترفندهای دشمنان را خنثی می‌نمايد.
رهبر انقلاب اسلامی در اين پيام نوروزی همچنين با اشاره به تشکيل مجلس هشتم و کارهای خوبی که مجلس و دولت با همکاری يکديگر انجام داده اند افزودند: اميدواريم اين همکاريها همچنان ادامه داشته باشد.
ايشان در زمينه مسائل اقتصادی به بحران عظيم اقتصادی جهان اشاره و خاطر نشان کردند: برغم اين بحران بزرگ که از آمريکا شروع شد و طوفان سهمگينی در جهان ايجاد کرد و با وجود تحريمها، مسئولان کشور توانستند کشور و ملت را از افتادن در موج عظيم مشکلات ناشی از بحران جهانی تا حدود زيادی، دور نگه دارند که البته بايد همچنان مراقب بود و تلاش کرد تا انشاءاله پيشرفتهای اقتصادی روزبروز شکوفاتر شود.
حضرت آيت الله خامنه ای از بروز نوآوريها و شکوفاييهای چشم گير در سال ۸۷ ابراز خرسندی کردند و افزودند: عمل به اين شعار در مرحله مقدماتی خوب بوده است اما بايد شعار نوآوری و شکوفايی را همچنان با جديت پيگيری کنيم تا به فضل الهی، به نقطه ای که شايسته ملت ايران است برسيم.
ايشان همچنين در تشريح مسائل مهم جهانی در سال ۸۷ ، علاوه بر بحران اقتصادی جهانی، به حمله ناکام ۲۲ روزه رژيم صهيونيستی به غزه و مقاومت تحسين برانگيز مردم مظلوم فلسطين اشاره و تأکيد کردند: شکست مفتضحانه صهيونيستها، اين تجربه بسيار مهم را برای مردم دنيا به ارمغان آورد که می توانند در مقابل ستمگران بايستند و پيروز شوند.
رهبر انقلاب اسلامی سال جديد را سالی مهم دانستند و با اشاره به دعای حلول سال نو افزودند: تبديل احوال ملت ايران به نيکوترين احوال، نيازمند توجه و لطف پروردگار است اما بايد متوجه بود که جلب "لطف و رحمت الهی" به تلاش و همت آحاد مردم برای ايجاد تحول در زندگی شخصی و اجتماعی بستگی دارد.
ايشان در تشريح زمينه هايی که نيازمند تغيير و تحول جدی است به موضوع "اسرافهای شخصی و عمومی" و مصرف بی رويه منابع مختلف کشور اشاره کردند و افزودند: اسلام عزيز و همه عقلای عالم، بر اين نکته تأکيد می کنند که مصرف بايد مدبرانه و عاقلانه مديريت شود.
رهبر انقلاب اسلامی در پايان پيام نوروزی تأکيد کردند: همه ما بخصوص مسئولان قوای سه گانه، شخصيتهای اجتماعی و آحاد مردم بايد در سال جديد در مسير تحقق اين شعار "مهم، حياتی و اساسی" يعنی"اصلاح الگوی مصرف در همه زمينه‌ها"، برنامه ريزی و حرکت کنيم تا با استفاده صحيح و مدبرانه از منابع کشور، مصداق برجسته ای از تبديل احوال ملت به نيکوترين حالها، ظهور و بروز يابد.





















Copyright: gooya.com 2016