جمعه 7 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منوچهر متکی: ايران در اجلاس مربوط به افغانستان در لاهه هلند شرکت می‌کند، فارس

خبرگزاری فارس: وزير امور خارجه کشورمان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ايران در اجلاس مربوط به افغانستان در لاهه هلند شرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به برازيليا، منوچهر متکی وزير امور خارجه کشورمان عصر پنجشنبه به وقت محلی پس از ديدار با همتای برزيلی خود در کنفرانس خبری مشترک به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به سؤالی در خصوص شرکت ايران در اجلاس مربوط به افغانستان که قرار است در اواخر ماه جاری ميلادی در هلند برگزار شود، اظهار داشت: ايران طی ۳۰ سال گذشته در همه تلاش‌ها برای بازگشت ثبات، امنيت و آرامش به افغانستان حضور داشته است.
وزير خارجه کشورمان اضافه کرد: متاسفانه سياست‌‌های هفت سال گذشته در افغانستان سياست‌‌های غلطی بود. افراط‌گرايی در منطقه رشد بيشتری کرد، امنيت به افغانستان بازنگشت و توليد مواد مخدر نيز ده‌ها برابر افزايش يافت.
وی ادامه داد: اين روزها سخن از تغيير در سياست‌ها از جمله در افغانستان مطرح می‌شود و علاقه‌منديم بدانيم اين تغييرات در چه زمينه‌هايی است.
متکی اعلام کرد که ايران در اجلاس مربوط به افغانستان در هلند شرکت می‌کند ولی به اينکه ايران در چه سطحی در اجلاس مزبور حضور خواهد يافت، اشاره‌ای نکرد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار آسوشيتدپرس در خصوص مشارکت پتروپراس در خليج فارس و دريای خزر، با بيان اينکه برزيل دارای شرکت‌های مهمی در حوزه انرژی، نفت و گاز از جمله شرکت پتروپراس است و در گذشته همکاری‌هايی را با شرکت‌های ايرانی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ما از مشارکت، اجرای پروژه‌ها و سرمايه‌گذاری درحوزه‌های نفت و گاز ايران چه در شمال و چه جنوب استقبال می‌کنيم.
وی با اشاره به گفتگوهای مقامات وزارت نفت ايران و وزارت انرژی برزيل در طول اين سفر، اضافه کرد: حوزه وسيعی از همکاری‌ها از جمله در زمينه پتروشيمی و تامين کود شيميايی مورد نياز برزيل مورد مذاکره قرار گرفته و براساس اين توافقات در آينده شاهد جهش قابل توجهی در همکاری‌های انرژی بين دو کشور خواهيم بود.
متکی همچنين در ابتدای اين کنفرانس خبری با ابراز خرسندی از اينکه برزيل بعد از گذر از دوران بحرانی دهه ۸۰ وارد مسير توسعه و پيشرفت شده است، گفت: برزيل امروز نه تنها در منطقه آمريکای لاتين بلکه در صحنه جهانی در عرصه‌های سياسی و اقتصادی نقش‌آفرين است.
متکی با بيان اينکه در منطقه خاورميانه، ايران سال‌های سخت دوران جنگ را پشت سر گذاشته و گام‌های بلندی در توليد علم و تکنولوژی برداشته و در حوزه‌های اقتصادی پيشرفت‌های خوبی داشته است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ايران به عنوان بخشی از راه‌حل مشکلات بحرانی‌ترين منطقه جهان يعنی خاورميانه، تلاش کرده نقش سازنده خود را به نمايش گذارد.
وی با اشاره به بحران اقتصادی کنونی، گفت: ايران و برزيل فصل جديد روابط خود را با اراده دو رئيس جمهور به منصه ظهور می‌رسانند.
متکی سفر وزير خارجه برزيل به تهران در نوامبر سال گذشته و سفر کنونی خود به برازيليا را نشانگر اراده قطعی رهبران دو کشور برای ورود به فاز جديد روابط عنوان کرد.
وی به گفتگوهای هيئت همراه با طرف برزيلی در حوزه‌های مختلف از جمله تجارت، کشاورزی، همکاری‌های بانکی، دامپزشکی، نفت و گاز و غيره اشاره کرد و با بيان اينکه مذاکرات نتايج خوبی را به همراه داشته است، گفت: بايد به سمت عملياتی کردن اين توافقات حرکت کنيم.
وی به دعوت‌های به عمل آمده از ناحيه روسای جمهور دو کشور برای سفر به کشور مقابل اشاره کرد و افزود: در آينده نزديک شاهد ديدارهای دو رئيس جمهور (ايران و برزيل) خواهيم بود.





















Copyright: gooya.com 2016