شنبه 8 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد شديد سردار کوثری از طرح حکومت های ملی قاليباف، انتخاب

خبرگزاری انتخاب: نايب رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در واکنش به يکی از طرح های محمدباقر قاليباف درباره شيوه اداره کشور گفت:امکان اداره ايران براساس سيستم حکومت محلی وجود ندارد

اسماعيل کوثری نماينده تهران و از حاميان دولت نهم در مجلس هشتم درباره اداره ايران بر پايه سيستم حکومت محلی که از سوی شهردار تهران بيان شده است تاکيد کرد:اين طرح به هيچ وجه در جمهوری اسلامی قابليت اجرا ندارد و در صورتی که قرار بر پياده سازی اين طرح در کشورمان باشد بايد مطالعه کاملی در رابطه با پياده سازی اصول آن براساس مبانی نظام جمهوری اسلامی صورت گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کوثری در گفت و گو با سايت خبری اصلاحات با ترديد در امکان اجرايی شدن اين طرح ، گفت:تکه تکه کردن کشور در دکترين نظام جمهوری اسلامی جايگاهی ندارد.

وی افزود: اداره کشور ايران بر اساس سيستم حکومت محلی الگوی ناقصی از حاکميت کشور آمريکا است که با سياست های حاکم بر کشور ما در تناقض است.

نايب رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس تصريح کرد:سيستم حکومتی ايالات متحده قدرت را به بخش های کوچکی در درون حاکميت تقليل داده است اين در حالی است که در ايران تمامی تصميمات مهم و حياتی براساس ديدگاه های ولی فقيه اتخاذ می شود.

وی متذکر شد:اجرای اين طرح به تامين امنيت کشور ضربه می زند.

کوثری با اظهار بی اطلاعی از جدی بودن قاليباف در اجرای طرح اداره ايران بر اساس حکومت محلی تاکيد کرد:طرح اداره کشور براساس سيستم حکومت محلی فعلا در ايران ضمانت اجرايی ندارد و بايد ساز و کارهای اجرای آن در کشور از سوی طراحان اين طرح تشريح شود.





















Copyright: gooya.com 2016