دوشنبه 17 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشان دولتی درجه يک به آيت‌الله محمدی گيلانی، ايسنا

هيات وزيران برای قدردانی و تجليل از تلاش‌ها، خدمات و سوابق درخشان و موثر آيت‌الله محمد محمدی گيلانی در امر قضا و دفاع از حق و عدالت، با پيشنهاد وزارت دادگستری برای اعطای نشان درجه يک عدالت به ايشان موافقت کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دولت، هيات وزيران در جلسه نهم فروردين ۱۳۸۸ با پيشنهاد وزير دادگستری در خصوص اعطای نشان درجه يک عدالت به آيت الله محمدی گيلانی که به تاييد کميسيون اعطای نشان‌های دولتی و موافقت رييس‌جمهور رسيده بود، موافقت کرد.

بر اساس ماده ۱۰ آيين نامه اعطای نشان‌های دولتی، نشان عدالت به کسانی اعطا می‌شود که به دليل کوشش در تدوين علمی و فنی قوانين، سابقه درخشان در امر قضا يا تقنين و دفاع از حق و عدل و احقاق حقوق مردم و کشف و تعقيب جرايم، در اجـرای احکام و حدود الهی و برقراری حق و عدل در جامعه سهم مـؤثر داشـته‌انـد و یـا دارای سابقه قضايی و تقنينی شايسته باشند.

آيت الله محمد محمدی گيلانی در سال ۱۳۰۷ در شهر رودسر گيلان متولد شد و مدرس فقه و اصول فلسفه در سطح عالی در حوزه علميه قم، عضو و رييس دادگاه‌های انقلاب اسلامی مرکز قوه قضائيه، عضو و دبير شورای نگهبان قانون اساسی (۷۳-۱۳۶۲)، رييس ديوان عالی کشور (۸۳-۱۳۷۳) ، مشاور عالی رييس قوه قضائيه ، نماينده حضرت امام(ره) در دانشگاه‌ها و رييس شورای مرکزی نمايندگان حضرت امام(ره) در دانشگاه‌ها بوده است.

از جمله سوابق آيت‌الله محمد محمدی گيلانی به شرکت در مبارزات سياسی با رژيم گذشته از سال ۱۳۴۱ در پيروی از حضرت امام (ره)، ارشاد و هدايت مردم از طريق سخنرانی در شهرهای مختلف و تبيين مواضع سياسی حضرت امام(ره)، تدريس فقه، اصول، تفسير و فلسفه در سطح عالی در حوزه علميه قم، عضويت و رياست در هيات سه نفره عفو حضرت امام (ره) جهت رسيدگی به وضع زندانيان و برخوردار نمودن زندانيان متنبه شده از رأفت و رحمت اسلامی، نمايندگی مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در چهار دوره، تاليف بيش از ده جلد کتاب در زمينه‌های اخلاقی، اعتقادی و مسائل حوزوی و راهنمايی قضات محترم دادگاه‌های انقلاب اسلامی در امر قضا و اجرای عدالت می‌توان اشاره کرد.





















Copyright: gooya.com 2016