سه شنبه 18 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباحی مقدم: احتمالاً روحانی طی روزهای آينده اعلام نامزدی می‌کند، تصور نمی‌کنم جامعه روحانيت مبارز از موسوی حمايت کند، آفتاب

* آقای موسوی بايد به طور شفاف درباره تبعيت از مقام معظم رهبری شفاف مواضع خود را اعلام کند، چرا که اين استنباط وجود دارد که در زمان نخست‌ويری ايشان، بين ايشان و رئيس جمهور وقت ناساگاريهای جدی وجود داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آفتاب: رئيس کميسيون اقتصادی مجلس از حجت الاسلام والمسلمين روحانی به عنوان شخصيتی برجسته که سابقه نائب رئيسی مجلس، دبيری شورای عالی امنيت ملی و عضويت در جامعه روحانيت مبارز را دارد نام برد و گفت: «آقای روحانی از نظر علمی فردی قابل اعتماد و توجه است، لذا کانديداتوری ايشان در انتخابات حتماً به پرشورتر شدن فضا کمک می کند».

حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب، با بيان اينکه حضور افرادی همانند روحانی در صحنه انتخابات می‌تواند آرای نهفته را بر انگيزد، خاطرنشان کرد: «کسانی که نمی‌خواهند به کانديداهای رقيب در صحنه انتخابات رای دهند؛ احتمالاً با کانديداتوری افرادی مانند روحانی وارد عرصه انتخابات شوند».

وی با اعتقاد به اينکه هنوز فضای انتخابات گرم نشده است، گفت: «بايد به تدريج با حضور احتمالی کانديداهای ديگری در عرصه انتخابات، فضا را برای مشارکت گسترده مردم در صحنه گرم و فعال شود».

مصباحی مقدم با اعتقاد به اينکه زمانی رقابت های انتخاباتی اوج می‌گيرد که در فضای انتخاباتی بيش از دو کانديدا حضور داشته باشد، گفت: «البته بهتر است کسانی وارد اين عرصه شوند که از يک مقبوليت پيش‌بينی شده و قابل توجه برخوردار باشند».

نماينده تهران، احتمال کانديداتوری شخصيتی همچون روحانی را در انتخابات منتفی ندانست و گفت: «تصور می‌کنم آقای روحانی طی چند روز آينده به اين نتيجه برسند که کانديدا شوند».

وی همچنين در ارزيابی از کانديداتوری ميرحسين موسوی گفت: «مهندس موسوی تجربه هشت سال نخست وزيری و مديريت در دوران جنگ را دارد و از توانايی‌های خوبی برخوردار است، اما آنچه مقداری ترديد در اذهان ايجاد می‌کند؛ سالها کنار بودن وی از عرصه آشکار سياسی است که می‌بايست در روزهای باقی مانده تا انتخابات ايشان مواضع خود را کاملاً شفاف کرده و چند مساله را شفاف کند».

اين عضو جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: «آقای موسوی بايد به طور شفاف نظر خود را درباره دولت‌سالاری در اقتصاد که در دوران نخست‌وزيری ايشان حاکم بود مطرح کند و البته درباره تبعيت از مقام معظم رهبری شفاف مواضع خود را اعلام کند، چرا که اين استنباط وجود دارد که در زمان نخست‌ويری ايشان، بين ايشان و رئيس جمهور وقت ناساگاريهای جدی وود داشت».

وی درباره احتمال حمايت جامعه روحانيت مبارز از ميرحسين موسوی در صورت شفاف شدن اين دو موضوع اظهار داشت: «تصور نمی‌کنم جامعه روحانيت مبارز از موسوی حمايت کند، چرا که به طور عمده ايشان در حوزه اصلاح‌طلبان تعريف می‌شود و حاميان ايشان بيشتر گروههای اصلاح طلب هستند؛ هر چند که ممکن است خود ايشان تمايل داشته باشند خود را فراجناحی معرفی کنند».





















Copyright: gooya.com 2016