سه شنبه 25 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شاهرودی: بسياری از مسائل مطرح شده درباره حقوق بشر عليه ايران صحت ندارد، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس قوه قضائيه با اشاره به فعاليت ستاد حقوق بشر اسلامی در ايران گفت: کشورهای ديگر هر چقدر بيشتر با اين ستاد در تماس باشند متوجه خواهند شد که بسياری از مسائلی که در مورد حقوق بشر در ايران مطرح می‌شود صحت ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قوه قضائيه، آيت الله سيد محمود هاشمی شاهرودی رئيس قوه قضائيه با سفر سوئيس ديدار و گفتگو کرد.
وی در اين ديدار گفت: امروز برای همگان محرز شده است که استفاده از فناوری هسته‌ای در کشور ما از نوع صلح‌آميز است.
رئيس قوه قضائيه در ادامه به فعاليت ستاد حقوق بشر اسلامی در جمهوری اسلامی ايران اشاره کرده و افزود: کشورهای ديگر هر چقدر بيشتر با اين ستاد در تماس باشند متوجه خواهند شد که بسياری از مسائلی که در مورد حقوق بشر در ايران مطرح می‌شود صحت ندارد.
آيت الله هاشمی شاهرودی همچنين با اشاره به وجود مجازات قصاص، گفت: مکاتب حقوقی دنيا تاکنون بر مبنا و فلسفه اين مجازات توجه نکرده‌اند و آن اين است که قصاص در مقابل جناياتی است که بيشترين اثر را بر اشخاص می‌گذارد بر اجتماع و اين حق خانواده مقتولان است که بايد از آن برخوردار شوند.
وی تاکيد کرد: البته ما تلاش کرده‌ايم که درخواست قصاص به حداقل برسد و امروز بيش از ۷۰ تا ۸۰ درصد درخواست‌های قصاص به صلح و سازش ختم می‌شود.
رئيس قوه قضائيه اضافه کرد: البته اين مدل مجازات که حق خانواده مقتولان است محدوديت سنی دارد و اطفال را دربر نمی گيرد ضمن اينکه اجرای آن با اخذ اجازه از رئيس قوه قضائيه است.
در اين ديدار سفير سوئيس نيز در سخنانی به مسئله هسته‌ای ايران اشاره کرد و گفت: اميدواريم موضوع هسته‌ای ايران با ادامه مذاکرات روال طبيعی و عادی خود را طی کند.





















Copyright: gooya.com 2016