چهارشنبه 26 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی کاخ سفيد حذف پيش‌شرط‌های کليدی مذاکره با ايران را رد کرد، ايلنا

سخنگوی کاخ سفيد مطلب چاپ شده در روزنامه «نيويورک‌تايمز» که از تصميم ايالات متحده برای تغيير سياست‌های اين کشور در قبال ايران خبر می‌داد را نادرست خواند.

ايلنا: کاخ سفيد گزارش روزنامه «نيويورک‌تايمز» مبنی بر تصميم آمريکا برای حذف پيش‌شرط‌های کليدی مذاکره با ايران را رد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شين‌هوا گزارش داد، «رابرت گيبس»، سخنگوی کاخ سفيد در واکنش به مطلب چاپ شده در روزنامه «نيويورک‌تايمز» که از تصميم ايالات متحده برای تغيير سياست‌های اين کشور در قبال ايران خبر می‌داد، گفت: «اين نخستين‌بار نيست که روی اين سکو می‌ايستم، در حالی‌که مطلبی در روزنامه خوانده‌ام که به‌نظرم درست نيست»
«نيويورک‌تايمز» در اين گزارش نوشته بود که «باراک اوباما»، رئيس‌جمهوری آمريکا در اقدامی کاملا مغاير با سياست‌های «جورج بوش»، رئيس‌جمهوری سابق اين کشور که توقف برنامه غنی‌سازی اورانيوم توسط مقام‌های ايران را شرط لازم آغاز مذاکرات اعلام کرده بود، به ايران پيشنهاد مذاکره، هم‌زمان با پيشبرد برنامه‌های غنی‌سازی برای مدتی مشخص را داده‌اند.
دولت آمريکا همچنين از ايران می‌خواهد تا به‌تدريج زمينه بازرسی‌های گسترده‌تر از برنامه‌های هسته‌ای اين کشور را بدهد.
در ادامه آمده است که اين پيشنهاد به‌نوعی از وعده‌های انتخاباتی اوباما برای آغاز مذاکره با ايران فراتر است.
مقام‌های رسمی که در روند اين مذاکرات مشارکت دارند، همچنين از تصميم خود برای وارد کردن ايران به مذاکرات هسته‌ای خبر دادند.
مطالعه سياست‌های آمريکا در قبال ايران که بعد از روی کار آمدن اوباما در دستور کار قرار گرفته بود، همچنان ادامه دارد و مشاوران وی اعلام کرده‌اند که هنوز مشخص نيست که اوباما تا چه زمانی و با چه سرعتی به ايران اجازه می‌دهد تا برنامه توليد سوخت خود را دنبال کند.
از طرف ديگر مقام‌های رسمی اروپايی اعلام کرده‌اند که توافقی جمعی درباره اينکه ايران توقف سريع برنامه هسته‌ای خود را آنطور که دولت بوش خواسته بود نمی‌پذيرد، وجود دارد.
يکی از مقام‌ اروپايی آگاه از روند اين مذاکرات گفت: «همگی معتقديم که اين موضع‌گيری جواب نمی‌دهد؛ تجربه ثابت کرده است که ايران اين پيشنهاد را نمی‌پذيرد، بنابراين تصميم گرفتيم برای ايجاد اندکی اعتماد، قدم‌های موقتی را برداريم.»





















Copyright: gooya.com 2016