پنجشنبه 27 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حاميان احمدی نژاد: دل ما خراب عشقه ... احمدی‌نژاد رو عشقه، گزارشی از اولين ميتينگ انتخاباتی احمدی‌نژاد، آفتاب

در يکی از اين کليپ‌های تصويری، احمدی‌نژاد از مردم حاضر در مراسم سخنرانی خود پرسيد: "مسئولان کار نمی‌کنند؟" و مردم پاسخ می‌دادند: "نه ... کار نمی‌کنند". هنگامی که احمدی‌نژاد خطاب به مردم پاسخ داد "آن چنان گوشی از آنان خواهم پيچاند که ۲۴ ساعته کار کنند"
آفتاب: همايشی تحت عنوان "حاميان احمدی‌نژاد" روز چهار شنبه در مرکز فرهنگی سيدالشهدا برگزار شد.

به گزارش سرويس سياسی آفتاب،‌ خبرگزاری دولتی ايرنا، از اين مراسم گزارش داده است که "در سالن در حالی که جايی برای نشستن نمانده بود، افراد تازه وارد مجبور شدند روی پله‌ها و سکوهای سالن بايستند".

در اين گزارش آمده است: «در حالی که بيرون از سالن سيدالشهدا هيچ برگه يا اعلاميه‌ای مبنی بر برگزاری اين نشست نصب نشده بود، اما بسياری از رهگذران با کنجکاوی به داخل سالن می‌آمدند تا گوشه‌ای از اين مراسم را تماشا کنند و در اين نشست خودجوش دانشجويی سهمی داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جلوی درب ورودی تابلوهايی با تصاوير بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران قرار گرفته بود و روی آن اين متن به چشم می‌خورد: "دفاع از اسلام و حزب الله اصل خدشه ناپذير سياست جمهوری اسلامی ايران است."

روی تابلوی ديگری تصوير رهبر معظم انقلاب و رييس جمهوری کشورمان ديده می‌شد که روی آن به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشته شده بود: "آقای احمدی‌نژاد اين خدمت بزرگ را به انقلاب کرد که شعار عدالت محوری را مطرح کرد و نگذاشت به فراموشی سپردن اين شعار، بشود يک سنت."

روی تابلوی ديگر عکسی از احمدی‌نژاد در ديدارهای مردمی ديده می‌شد که عبارت "فرزند ملت" در گوشه‌ای از آن به چشم می‌خورد.

جمله "برای تحقق عدالت دعا کنيم" نيز در پس زمينه عکسی از رييس جمهوری کشورمان درج شده بود».

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، در اين مراسم پخش کليپ‌های تصويری از سفرهای استانی دکتر "محمود احمدی‌نژاد" پيش از انتخاب وی به عنوان رييس جمهوری نهم کشور و همچنين تصاويری از سفرهای استانی وی و استقبال مردمی پخش شد.
صحنه‌هايی از برخوردهای بی‌ريا و صميمی رييس جمهوری با مردم، لبحند رضايت و تحسين دانشجويان حاضر در نشست خودجوش را برانگيخت.

در يکی از اين کليپ‌های تصويری، احمدی‌نژاد از مردم حاضر در مراسم سخنرانی خود پرسيد: "مسئولان کار نمی‌کنند؟" و مردم پاسخ می‌دادند: "نه ... کار نمی‌کنند". هنگامی که احمدی‌نژاد خطاب به مردم پاسخ داد "آنچنان گوشی از آنان خواهم پيچاند که ۲۴ ساعته کار کنند"، دانشجويان بطور مداوم رييس جمهوری را با کف زدن‌های خود تشويق کردند.

بر اساس اين گزارش، يک دختر دانشجو دو لوح فشرده با عنوان "عبرت‌ها" در دست داشت که شامل بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با رييس جمهوری و اعضای هيات دولت در تاريخ دوم شهريور ماه سال گذشته و همچنين ارائه گزارش عملکرد سه ساله دولت احمدی‌نژاد در ديدار با رهبر معظم انقلاب بود. بسياری از دانشجويان حاضر از او می‌خواستند اين لوح‌های فشرده را در اختيار آنان قرار دهد، اما اين دختر تاکيد می‌کرد که اين "سی‌دی‌ها" شخصی است.

روی اين لوح‌های فشرده کلام مقام معظم رهبری خطاب به دولت نهم ديده می‌شد: "يک خصوصيت، اين است که اين دولت واقعا يک دولت کار است، دولت حرکت و اقدام است، انرژی و نشاط کار اين دولت يک امر برجسته است."

پسر دکتر احمدی‌نژاد نيز در انتهای سالن حضور داشت و بطور ايستاده مراسم را تماشا می‌کرد. با اين حال به عکاسان يا خبرنگاران اجازه نداد تا تصويری از او بگيرند يا مصاحبه‌ای با او داشته باشند.

روزنامه "وطن امروز" نيز نسخه‌هايی از ويژه نامه نوروزی خود را بين دانشجويان توزيع می‌کرد.

نشريه دانشجويی "مردمک" که تصوير دکتر احمدی‌نژاد روی صفحه نخست آن چاپ شده بود، دست به دست ميان دانشجويان می‌گشت.

همچنين حضور دختر بچه‌ای که با جديت کنار درب ورودی نشسته بود و شماره نخست اين نشريه را به دست دانشجويان می‌داد، نظر عکاسان را به خود جلب کرده بود.

بسياری از افراد با دوربين‌های کوچک يا تلفن‌های همراه خود صحنه‌های ديدنی مراسم را ضبط می‌کردند.

برخی از دانشجويان مقواهای دست نويسی با مضامين "دلاور خسته نباشی" و " just Ahmadinejad" در دست داشتند.

برخی از دانشجويان حاضر در اين نشست شعار می‌دادند: "دل ما خراب عشقه ... احمدی‌نژاد رو عشقه".

همچنين برگه‌هايی در باره همايش تحليلی خبری با موضوع گفتمان امام، انقلاب و سياست‌های خارجی دولت نهم با حضور "فاطمه آليا" که فردا در دانشگاه تربيت مدرس برگزاری می‌شود، بين دانشجويان توزيع شد.

همچنين خبری مبنی بر همايش ستاد مردمی حاميان احمدی‌نژاد در شرق تهران همزمان با روز تولد حضرت زينب (س) اعلام شد.

حضور دختر بچه‌ای که روی سن می‌دويد، برای لحظاتی سبب انبساط خاطر و خنده حاضران شد.

بيانيه جنبش عدالتخواه دانشجويی در مورد بيست و نهمين سالروز قطع رابطه با شيطان بزرگ و زمزمه‌های سازش طلبی توزيع شد.

در اين نشست "حسين يکتا" يکی از راويان مناطق جنگی به سخنرانی پرداخت و تاکيد کرد احمدی‌نژاد نياز به هوادار ندارد. مراقب باشيم با هواهای خودمان او را خراب نکنيم.

وی پيشنهاد داد مرام نامه‌ای برای ستادهای خودجوش مردمی احمدی‌نژاد نوشته شود.

حضور "پروين احمدی‌نژاد"، "طيبه صفايی" و "فاطمه آليا" در اين نشست سبب جلب نظر دانشجويان و عکاسان حاضر شد.

برگه ای درباره خاطرات شفاهی سوم تير منتشر شده بود که در آن خاطرات تعدادی از مردم از زمان تبليغات انتخابات رياست جمهوری در دور نهم درج شده بود.





















Copyright: gooya.com 2016