دوشنبه 31 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

البرادعی: به ايرانی‌ها گفتم شما هم بايد دستتان را دراز کنيد، آفتاب

آفتاب: محمد البرادعی درباره پرونده هسته‌ای ايران ابراز خوش بينی کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل آفتاب، محمد البرادعی مدير کل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه، در آغاز کنفرانس بين‌المللی سه روزه‌ انرژی اتمی در پکن، درباره تلاش‌هايی که برای حل مسأله پرونده هسته‌ای ايران در جريان است، ابراز خوشبينی کرد.

البرادعی در جمع خبرنگاران، گفت: «من درباره تحول در سياست آمريکا و حرکت از سياست رويارويی به گفتگو و احترام متقابل بسيار خرسند هستم».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: «به دوستان ايرانی‌ام گفته‌ام که شما نيز بايد واکنش متقابل نشان دهيد و دست خود را به سمت آنان دراز کنيد». وی گفت: «آنچه که از ايران شنيده‌ام متفاوت بوده است در حالی که لحن ملايم‌تری وجود دارد».

البرادعی افزود: «من درباره اين اقدام مثبت بسيار خوشحالم و اميدوارم که نتايج موفقيت‌آميزی در پی داشته باشد».

رييس آژانس بين‌المللی انرژی اتمی همچنين ابراز اميدواری کرد که گفتگوهای شش جانبه به منظور خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی فوراً از سر گرفته شود و بازرسان اين آژانس اجازه پيدا کنند مجددا به اين کشور بازگردند.

البرادعی اعلام کرد: «شايد ما مجبور شويم وارد دوران رويارويی شويم ولی اميدوار هستم اين مدت کوتاه باشد و گفتگوهای شش جانبه از سر گرفته شود و بازرسان آژانس بتوانند به کره شمالی باز گردند».

البرادعی تاکيد کرد: «سو مديريت زيادی در تلاشهای بين‌المللی برای برچيدن برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی وجود داشته است».

کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد که برنامه هسته‌ای خود را از سر خواهد گرفت و ازگفتگوهای شش جانبه در اعتراض به اقدام شورای امنيت سازمان ملل در محکوميت پرتاب ماهواره بر اين کشور در پنجم ماه آوريل کناره گيری خواهد کرد.

با اين وجود، البرادعی در خصوص اوضاع ابراز خوشبينی کرد. وی افزود: «من در خصوص رويکرد مذاکرات شش جانبه خوشبين هستم و هدف از اين گفتگوها رويارويی نيست بلکه تلاش برای پيدا کردن اشتراکات به منظور همکاری با يکديگر است».

البرادعی تاکيد کرد: «هيچ گزينه ديگری به غير از گفتگو با کره شمالی وجود ندارد». وی تصريح کرد: «تنها راه برای حل و فصل اين مسائل قدرت‌نمايی و لزوماً مراجعه به شورای امنيت سازمان ملل نيست بلکه بايد برای پرداختن به علل ريشه‌ای و گفتگوهای مستقيم تلاش کرد».

کنفرانس بين‌المللی انرژی اتمی را آژانس بين‌المللی انرژی اتمی ترتيب داده است و در آن وزرای انرژی و ديگر نمايندگان بيش از شصت کشور جهان به منظور گفتگو در خصوص آينده انرژی هسته‌ای شرکت کرده‌اند.





















Copyright: gooya.com 2016