چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روايت احمدی نژاد از جنجال ژنو: چند فرد بزدل و جاهل سعی کردند سخنرانی‌ام را برهم بزنند، به دبيرکل سازمان ملل گفتم برايت متأسفم، آفتاب

دبير کل به من گفت ما در جلسات مقدماتی و کميته‌های کارشناسی عبارت معادل بودن رژيم صهيونيستی با نژاد پرستی را حذف کرده‌ايم و از من نيز خواستند که سخنرانی ملايم و نرمی داشته باشم. در پاسخ به اين درخواست برای او ابراز تأسف کردم.


آفتاب: محمود احمدی‌نژاد، با اشاره به اجلاس ضدنژادپرستی در ژنو گفت: «صهيونيست‌ها در دو عرصه و دو بخش مختلف بر مناسبات جهانی مديريت می‌کنند».

به گزارش آفتاب، محمود احمدی‌نژاد در اجلاس دادستان‌های کشورهای اسلامی در تهران افزود: «نقاب يهودی‌گری صهيونيست‌ها نقابی دروغين است و آنان فاقد دين و دينداری و از اساس ضد دين و پيامبران و تعليمات الهی هستند. صهيونيسم حزبی سياسی و بسيار پيچيده و خشن، و ضد تعليمات انبيای الهی و ضد بشر است و با هدف سلطه بر ارکان جهانی شکل گرفته است».

احمدی‌نژاد اضافه کرد: «صهيونيست‌ها مديريت خود را به دو شکل پنهان و آشکار اعمال می‌کنند. در بخش مديريت پنهان، صهيونيست‌ها ساختارهايی را در جهان شکل داده‌اند که اهداف و خواسته‌های آنها را پی می‌گيرد. شورای امنيت و ساختار نهادهای حقوقی و بين‌المللی را ببينيد؛ هيچ کدام مارک صهيونيسم ندارند اما از صهيونيست‌ها حمايت می‌کنند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس دولت نهم اضافه کرد: «صهيونيست‌ها اين ساختارها را به صورت پنهان مديريت می‌کنند. اقدامات علنی و پنهان رژيم صهيونيستی در صحنه ژنو با شکست فضاحت باری مواجه شد. حاميان صهيونيسم در اجلاس ژنو به گونه‌ای طراحی کرده بودند که خود را مدعی مبارزه با نژاد‌پرستی نشان دهند».

احمدی‌نژاد رژيم صهيونيستی را معادل نژادپرستی دانست و افزود: «اين موضوع به تأييد انسان‌های آزاديخواه، گروه‌های مردمی و بسياری از دولت‌ها رسيده است.

وی با اشاره به تلاش صهيونيست‌ها برای بی اثر کردن نشست ژنو گفت: «آنها طراحی کرده بودند که عبارت رژيم صهيونيستی معادل نژاد پرستی را از مصوبات دوربان خارج کنند».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «آنها از يک سو نشست‌ها را به گونه‌ای مديريت کردند که بی سر و صدا و بدون تنش اين کار را انجام دهند و بعد به عنوان مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و يک قانون بين‌المللی آن را بر همه تحميل کنند؛ همان کاری که در باره هولوکاست در مجمع عمومی انجام دادند».

رئيس دولت نهم گفت: «آنها از مدتها قبل مقدمات را فراهم کردند و حاميان صهيونيستها هم که اکثراً عضو حزب جهانی صهيونيسم هستند با قيافه حق به جانب، طلبکار و معترض خود را از صحنه کنار کشيدند تا اين اجلاس بی سر و صدا و در آرامش کار خود را پايان دهد».

احمدی‌نژاد ادامه داد اما پس از اينکه جمهوری اسلامی ايران اعلام کرد می‌خواهد در اجلاس ژنو شرکت کند آنها متوجه شدند که نقشه‌هايشان نقش بر آب شده است و ديگر نمی‌توانند به سادگی رژيم صهيونيستی را از محکوميت جهانی به نام نژادپرستی نجات دهند».

رئيس دولت نهم گفت: «پس از اين همانطور که در مصاحبه‌ها و اظهار نظرهايشان ديده می‌شد به شماتت خود پرداختند و خود را متهم می‌کردند به اينکه چرا صحنه را خالی کرديد؟ چرا نرفتيد؟ و چرا خوب مديريت نکرديد»؟

احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنانش به جلسه‌ای با دبير کل سازمان ملل اشاره کرد و افزود: «در آن جلسه دبير کل به من گفت ما در جلسات مقدماتی و کميته‌های کارشناسی عبارت معادل بودن رژيم صهيونيستی با نژاد پرستی را حذف کرده‌ايم و از من نيز خواستند که سخنرانی ملايم و نرمی داشته باشم».

رئيس دولت نهم گفت: «در پاسخ به اين درخواست برای او ابراز تأسف کردم و گفتم شما دبيرکل سازمان ملل هستيد و انتظار داريد ما از جنايات غزه، از حمله به کشورهای منطقه، از ترور مردم فلسطين و از جنايات ۶۰ ساله صحبت نکنيم؟ که در پاسخ من گفت چرا صحبت کنيد؟ که من هم در پاسخ گفتم همه اين صحبت‌ها يعنی نژادپرستی و جنايت».

احمدی‌نژاد افزود: «حاميان صهيونيسم طراحی کرده بودند که تعريف جديدی از نژادپرستی را به خورد ملت‌ها بدهند و فردا همين جنايتکاران صهيونيست ملت‌های آزاده مخالف خود را به نژاد پرستی متهم کنند. آنها قصد داشتند در هر کشوری گروهی استعماری تشکيل دهند و استقلال و آزادی کشورها را به خطر اندازند و به محض اينکه يک دولت مخالف سلطه جهانی و صهيونيسم جهانی با آنها برخورد کند بلافاصله آن دولت را به نژاد پرستی متهم کنند».

احمدی‌نژاد افزود: «آنها همين بلا را بر سر حقوق بشر نيز آوردند و حقوق بشر را به گونه‌ای تعريف کردند که بتواند هميشه مدعی باشند».

رئيس دولت نهم ادامه داد: «آنها آدم می‌کشند؛ ترور می‌کنند؛ زندان مخفی دارند؛ کشورها را اشغال می‌کنند؛ ضد دموکراسی عمل می‌کنند؛ از بمب شيميايی و اتمی استفاده می‌کنند؛ و در همه جای دنيا قتل عام می‌کنند و آن وقت خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند».

احمدی‌نژاد افزود: «آنها طراحی کرده بودند که در اجلاس ژنو نيز چنين ابزاری را در دست خود بگيرند و دوباره مدعی مبارزه با نژادپرستی شوند. آنهايی که صد‌ها ميليون انسان را از خانه‌های خود دزديدند و به بردگی کشيدند و نابود کردند و همين امروز نيز سنگين‌ترين تبعيض نژادی را اعمال می‌کنند قصد داشتند خود را مدعی مبارزه با نژاد پرستی و تبعيض نژادی نشان دهند و اين طراحی پنهان صهيونيست‌ها بود».

رئيس دولت نهم گفت: «در اجلاس ژنو برای نخستين بار اراده ملتها و دولتهای آزاده بر طراحی خبيث صهيونيست‌ها غلبه کرد و پيروز شد».

احمدی‌نژاد با بيان اينکه بخش دوم طراحی پنهان صهيونيست‌ها نيز سطح پايين بود افزود: «در جلسه عمومی سازمان ملل آنان اجازه دادند که عده‌ای از کنترل‌های متعدد عبور و عليه سخنرانی يک عضو قطعی سازمان ملل اخلال ايجاد کنند».

رئيس دولت نهم گفت: «همه ديدند که طراحان اين صحنه با شکست مواجه شدند و با انتخاب چند فرد بزدل و جاهل سعی داشتند اين جلسه را بر هم بزنند. چون آنان در طراحی نخست خود شکست خورده بودند طرح دومشان را اجرايی کردند تا کسی درباره رژيم نژاد‌پرست صهيونيست حرفی نزند».

رئيس دولت نهم گفت: «به آنان می‌گويم شما که قادر نيستيد در قلب اروپا امنيت يک اجلاس بين‌المللی را تامين کنيد چگونه می‌خواهيد امنيت جهان را تامين کنيد»؟

آقای احمدی‌نژاد با تاکيد بر وجود نا امنی در جهان گفت: «۵۰ سال است که شما با شعارهای آزادی بيان، تلورانس، تحمل و تسامح گوش فلک را کر و حتی به پيامبران الهی توهين کرده‌ايد. آنان به همه ارزش‌های انسانی نيز توهين کرده اند و وقتی اعتراضی درباره عملکرد آنها شده است گفته اند که بايد تحمل کنيد زيرا آزادی بيان وجود دارد».

آقای احمدی‌نژاد گفت: «به آنان می‌گويم چگونه شما نمی توانيد سخن مخالف خود را در مجمعی که خود تشکيل داده‌ايد و دستور کار و مقررات آن را نيز تنظيم کرده‌ايد و همه چيز در دستان شماست شنيدن حتی بيست دقيقه سخن مخالف خود را تحمل نمی‌کنيد»؟

رئيس دولت نهم افزود: «در اين اجلاس معلوم شد که اينگونه شعارها ابزاری برای تحميل بر ملتها و دروغ بزرگ تاريخی است.

آقای احمدی‌نژاد گفت: «عجيب است کسانی که تحمل شنيدن حتی ده دقيقه سخن ديگران را ندارند بقيه را به نداشتن تحمل متهم می‌کنند. صهيونيست‌ها و حاميانشان از اينکه عده ای آيينه‌ای در دست بگيرند و حقيقت انديشه ليبراليسم، سرمايه داری و جناياتشان را به آنان نشان دهند تحمل نمی کنند. به آنان می‌گويم که اکنون اول راه است و همچنان بايد در اين آيينه خود را ببينند».

رييس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: «آنها ۵۰ سال است که عادت کرده اند يکطرفه حرف بزنند و طلبکاری کنند، ۵۰ سال است عادت کرده‌اند زبان دراز داشته باشند و گوش نداشته باشند. من می‌گويم که اين دوران تمام شده و حالا وقت آن است که گوشهايتان را باز کنيد و زبانهايتان را ببنديد».

احمدی‌نژاد افزود: «قريب چهارصد سال جامعه بشری به لحاظ مديريت حاکم بر جهان به سمت قهقرا حرکت کرد. تاريخ چهارصد سال سرشار از جنگ‌ها و جنايت‌ها و نابود کردن حقيقت انسانی بوده است. به ويژه در صد سال اخير ما اوج جنايات بشری را مشاهده کرديم، فقط در دو جنگ بيش از صد ميليون انسان کشته شده است در صورتی که در جنگ‌های قبل از قرن بيستم براساس گفته‌های تاريخدانان کمتر از ۱۰ميليون نفر کشته شده‌اند».

رييس جمهور گفت: «اينها با شعارهای ليبرال و حاکم کردن دموکراسی ليبرال و با حقوق بشر طی يک قرن بيش از صد ميليون انسان را کشتند و در همه جای دنيا جنگ برپا کردند. به طور سيستماتيک ثروت ملت‌ها را چپاول و حقوق ملتها را تضييع کردند اما من می‌خواهم به شما بگويم که اين دوران سياه حاکم بر تاريخ بشر به پايان رسيده است و امروز ملتها بيدار شده‌اند. امروز عدالت خواهی، دوستی، پاکی و برادری رفع تبعيض، تجاوز و نژادپرستی مدرن به عنوان مطالبه جهانی درآمده است».

رييس جمهور اضافه کرد: «آنها قادر نيستند با اين روش‌های بچه‌گانه و ابتدايی جلوی اين موج عظيم انسانی را بگيرند».

احمدی‌نژاد تصريح کرد: «آينده روشن بشر نزديک است آينده‌ای که در آن از ظلم، تحقير، تحميل، تجاوز، آدم‌کشی و اشغال و جنايت و انديشه نژادپرستانه و انديشه سخيف صهيونيستی وجود ندارد».

رييس جمهور خطاب به شرکت کنندگان در نشست دادستان‌های کشورهای اسلامی گفت: «از اجتماع خود استفاده کنيد و بياييد دست در دست هم سهم خود را در اين آينده ايفا کنيم».





















Copyright: gooya.com 2016