شنبه 5 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هياهو! به کام دولت اسرائيل و زيان مردم ايران، م. ش. ش

بنام خدا

در آغار کمی خاطراتمان را مرور کنيم و برگرديم به ۳، ۴ سال قبل. همين سه چهار سال قبل بود که با تلاش بين المللی و مقاومت مردم فلسطين و ياری حزب الله اسرائيل دچار بحران هويت شده بود به گونه ای که به آسانی طوری رفتار می کرد که دولتمردان وقت به باج دادن به حزب الله و گروههای جهادی فلسطين محکوم می شدند و حتی جنبشهای مردمی بين المللی هم در حال شکلگيری بود برای محکوميت جنايات اسرائيل، اين موج جديد به گونه ای بود که حتی از دولتهای غربی هم گاه صداهايی در دفاع از حق زيستن ملت فلسطين به گوش ميرسيد،کسی چه ميداند اما شايد اگر به همين شکل پيش می رفت پس از صدور چندين بيانيه قطعنامه ای هم در دفاع از مردم فلسطين صادر می شد. موفقيتهای مجاهدين و حزب الله سير مهاجرت منفی از اسرائيل را سرعت داده بود و دولت اسرائيل با مشکلات زياد داخلی و بين المللی روبرو بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درست در همين ايام حدود سه سال و اندی پيش بود که آقای محمود احمدی نژاد (دکتر احمدی نژاد) فردی مکتبی و ولايت مدار مطلق به هر روی سکاندار رياست جمهوری ايران شد و از همان آغاز کار کلی سرو صدا و هياهو برای دفاع از مردم مظلوم فلسطين و محکوميت رژيم اسرائيل به راه انداخت. البته ايشان به همينجا اکتفا نکردند و کلی پول خرج کردند (از جيب مردم ايران) برای برگزاری همايش و سمينار برای رد و نفی واقعه هولوکاست (واقعه ای برای ملتی ديگر و در جايی ديگر از دنيا) و کلی سروصدا و هياهو در مورد آمريکای جنايتکار و حکومتهای دست نشانده اينور اونور دنيا.
البته ايشان به همين بسنده نکردند و هرجا مجال صحبتی برای ايشان بود بجای بيان ديدگاههای متعالی ايران و ايرانی، همين حرفهای تند را تکرار کردند و حتی پای از اين اين فراتر نهاده و از حذف و نابودی اسرائيل هم سخنانی را بيان فرمودند.
بالاخره سه سال و اندی از حکومت ايشان بررياست جمهوری ايران بر همين منوال سپری شد تا امروز و تصور ميرود زمان مناسبی باشد برای بررسی نتايج اين هياهوهای داخلی و خارجی.
۱- جنگ با حزب الله – يکی از بزرگترين مشکلاتی که دولتهای اسرائيل با آن روبرو بودند حملات عمتا موشکی حزب الله از مرز لبنان بااسرائيل بود که به علت نبود موافقت جهانی اسرائيل نمی توانست راه حل درستی برای آن پيدا کند. سروصدا و هياهوی آقای محمود احمدی نژاد (دکتر احمدی نژاد) شرايطی را در سطح جهان بوجود آورد تا عليرغم اينکه همين چند سال پيش از آن مجبور به فرار يا ترک جنوب لبنان شده بود، جنگی را راه بيندازد که نتيجه آن نابودی بسيارياز زيرساختها لبنان و حزب الله و عقب راندن حزب الله از بيخ گوش اسرائيل تا آن سوی منطقه تحت مراقبت سازمان ملل. و اينگونه بود که شرايطی که سروصدای آقای محمود احمدی نژاد (دکتر احمدی نژاد) بوجود آورد يکی از بزرگترين مشکلات اسرائيلرا تا حد زيادی مرتفع کرد.
۲- بعد از سالها تلاش بالاخره دولتمردان اسرائيل به خواست جهانی سر نهاده بودند و مذاکرات صلح تا آنجا پيش رفته بود که حتی توافق برای صلح دائم و تشکيل دولت مستقل فلسطين دور ازدست رس نبود و حتی مذاکرات در همين مورد هم در جريان بود تا زمانی که آقای محمود احمدی نژاد (دکتر احمدی نژاد) بر سر کار آمدند و هياهو و هياهو (ظاهرا در دفاع از مردم مظلوم فلسطين) و مدتها اميد و تلاش را چنان بر هم ريختند که با کمکهای ايشان در اسرائيل دولتی بر سر کار آمد و ميان مردم مقبول شد که حتی حق زيستن اعراب در آن سرزمين را قبول ندارد و رسما از عدم پذيرش مطلق دولت فلسطينی سخت می گويد.
۳- سرزمينهای فلسطينی پس از مدتها خون و خونريزيداخلی و خارجی در آن روزها روزهای نسبتا آرامی را پشت سر می نهاد و در پرتو اين آرامش و اميدی که به تشکيل دولت مستقل فلسطينی بوجود آمده بود انتخابات برپا شد و حماس در اين فرايند دموکراتيک پيروز انتخابات لقب گرفت. اما دخالتهای شايد خارج از انصاف دولت آقای محمود احمدی نژاد (دکتر احمدی نژاد) و همه آن هياهوهايی که قبلا ياد شد باعث يک جنگ داخلی در فلسطين شد به گونه ای که فلسطين بدون حمله اسرائيل دولت رسمی خود را از کار افتاده ديد و در نهايت با شرايطی که به لطف رفتار و گفتار آقای محمود احمدی نژاد (دکتر احمدی نژاد) بوجود آمده بود در يک جنگ بيرحمانه مردم غزه به خاک و خون کشيده شدند و تقريبا ماشين نظامی حماس هم از کار افتاد به گونه ای که حماس که تا کنون موجوديت اسرائيل را قبول نمی کرد حال پشت ميز مذاکره نشسته است.
و اينها همه بخشی از خدماتی بود که دولت و شخص آقای محمود احمدی نژاد (دکتر احمدی نژاد) به دولت و ملت اسرائيل کرد و همه اين خدمات همراه بود با چندين قطعنامه و بيانيه و کلی تهديد و تحريم که مردم ايران هر شب بافکر آنها سر بر بالين می نهند.
البته اين موفقيت آقای محمود احمدی نژاد (دکتر احمدی نژاد) در پيشبراهداف دولت اسرائيل که خودشان (دولت و مردم اسرائيل) هم باورشان نمی شد باعث شده بسياری از دولتمردانی که در سطح داخلی و خارجی با بحران و مشکلاتی دست به گريبانند به فکر کمک گرفتن از آقای محمود احمدی نژاد (دکتر احمدی نژاد) بيفتند به گونه ای که احتمالا شب و روز برای پيروزی ايشان در انتخابات ۸۸ دست به دعايند و شايد اگر در انتخابات پيروز نشوند ايشان را برای دبير کلی سازمان ملل معرفی کنند.

بزرگی می گفت با استفاده نابجا از حقايق و دفاع احمقانه از حق و حقيقت می توان تمام حقيقت را مظلوم و مغلوب کرد و ظالم را بر کرسی موفقيت نشاند.





















Copyright: gooya.com 2016