دوشنبه 7 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورود نمايندگان روحانی مجلس به ماجرای تغييرات دولت در امور حج، آفتاب

آفتاب: مصوبه دولت مبنی بر انتزاع سازمان حج و زيارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قرار گرفتن آن زير پوشش سازمان گردشگری و به دنبال آن برکناری قهرودی رئيس سازمان حج و زيارت از سوی اسفنديار رحيم مشايی؛ که واکنش تند آيت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماينده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ايرانی را هم در پی داشت، با ورود مجمع نمايندگان روحانی مجلس به ماجرا ابعاد تازه‌ای يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که محمود احمدی‌نژاد با ابلاغ ماموريت پی‌گيری حوادث تروريستی عتبات عاليات به اسفديار رحيم مشايی، عملاً پافشاری خود را بر مصوبه انتزاع سازمان حج و زيارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قرار گرفتن آن زير پوشش سازمان گردشگری نشان داده بود.

مجمع نمايندگان روحانی مجلس شورای اسلامی در بيانيه‌ای اعلام کرد: «متاسفانه شنيده می‌شود که اخيراً سازمان حج و زيارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتزاع و زير پوشش سازمان گردشگری قرار گرفته که اقدامی غير قابل قبول و از عظمت حج می‌کاهد، زيرا حج و زيارت از نظر محتوا و مفهوم با جهانگردی تفاوت فاحش دارد و اين مصوبه، جايگاه حج و زيارت را تنزل می‌دهد و اقدامی برخلاف سياست الهی آن است».

به گزارش گروه سياسی آفتاب، مجمع روحانيون مجلس با صدور بيانيه‌ای با اقدام اخير دولت در الحاق سازمان حج و زيارت به سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری مخالفت کرد و خواستار ملغی شدن اين مصوبه شد.

در بيانيه اين مجمع با اشاره به اين‌که آهنگ مخالفت اين الحاق از همه جا به گوش می‌رسد، افزوده است: «نمايندگان روحانی مجلس شورای اسلامی از رييس جمهور محترم جداً می‌خواهند حج و زيارت را همچنان در جايگاه رفيع خود حفظ نموده و اقدام گذشته را کان لم يکن اعلام فرمايند».

در اين بيانيه آمده است: «عظمت حج و بهره‌گيری حج تا بدانجاست که شايسته است وزارتخانه‌ای مستقل اداره امور آن را به عهده گيرد و حج و زيارت را با جامعيت سياسی، فرهنگی، عبادی و اجتماعی مديريت کند، همانگونه که برخی کشورهای اسلامی چنين کرده‌اند».

اين بيانيه می‌افزايد: «همانگونه که می‌دانيم بنيانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمينی (ره) عظمت حج ابراهيمی را به نمايش گذاشت و تحولی عميق در اين مراسم عبادی، بين‌المللی، اسلامی پديد آورد و رهبر عظيم‌الشان حضرت آيت‌الله خامنه‌ای ادامه دهنده اين راه پر افتخار می‌باشند و بر دولت اسلامی است که اجرا کننده اين سياست در حج و زيارت باشد»

بنا بر اين گزارش تاکنون حدود ۴۰ نفر از نمايندگان روحانی مجلس هشتم اين بيانيه را امضا کرده‌اند و قرار است ظرف روزهای آينده اين بيانيه بعد از اين‌که به امضای نمايندگان غير روحانی مجلس نيز رسيد در صحن علنی قرائت شود.

نمايندگان مجلس قرار است در نامه ديگری خطاب به رييس جمهور خواستار ملغی شدن الحاق سازمان حج و زيارت به سازمان ميراث فرهنگی و بازگشت مجدد آن به وزارت ارشاد شوند.





















Copyright: gooya.com 2016