چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محوطه اشکانی پا گچی در رامهرمز تخريب شد، مجموعه فعالان حقوق بشر

در ادامه اجرای کانال های آبرسانی سد انحرافی زيره زرد در رامهرمز محوطه باستانی پا گچی (طالقانی۳) که بر روی خرابه های شهر باستانی رامهرمز قرار دارد بدون استعلام از سازمان ميراث فرهنگی تخريب شد.

تخريب اين محوطه باستانی مربوط به دوره اشکانی در آغازين روزهای فروردين ماه به منظور احداث کانال های آبرسانی سد انحرافی زيره زرد باعث شد تا بخشی ديگر از مطالعه تاريخ رامهرمز از دست برود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين محوطه باستانی در پايين دست قلعه دا و دختر در کنار کانال های آبرسانی زيره زرد که کانال های پايين دست سد تنظيمی رامهرمز محسوب می شوند قرار دارد.

خرابه های شهر باستانی رامهرمز که محوطه پاگچی بر روی آن قرار دارد در سال ۱۳۱۰ به ثبت در فهرست آثار ملی رسيد که اين محوطه به منظور تسهيل در ساخت کانال های زيره زرد توسط بيل های مکانيکی از پی تخريب گشته و در حال حاضر تنها لايه هايی از ديوار خشتی، گچ بری و سفال را می توان در آن مشاهده کرد.

اين محوطه باستانی در فاصله يی نزديک به محوطه باستانی جوبجی و در کرانه شمالی رودخانه اعلا قرار دارد.

اين تخريب ها که در ادامه اجرای کانال های آبرسانی سد انحرافی زيره زردانجام گرفته است تاکنون به محوطه های تاريخی – اسلامی زيره زرد،مولوچه،عباس علی،گوراب، غزو، گوش درد ، تل گسر و در نهايت پاگچی آسيب وارد نموده و در ادامه اجرای طرح محوطه هايی ديگر را به کلی نابود خواهد کرد.





















Copyright: gooya.com 2016