جمعه 11 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نهادهای امنيتی پدر و مادر يکی از اعضای سابق انجمن اسلامی اميرکبير را بازداشت کردند، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: بر اساس اخبار رسيده که صحت آن تاييد گرديده، ماموران امنيتی ده روز پيش مادر و پدر يکی از اعضای سابق انجمن اسلامی اميرکبير را برای اعمال فشار بر وی و همچنين پرونده سازی برای دانشجويان بازداشت کردند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير ده روز پيش ماموران امنيتی با يورش به منزل خانواده رضا يونسی عضو سابق انجمن اسلامی دانشجويان اميرکبير پدر و مادر وی را بازداشت کرده و به نقطه نامعلومی انتقال داده اند و تاکنون نيز هيچ اطلاعی از وضعيت آنان در دسترس نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازداشت مسعود دهقان -عضو سابق انجمن اسلامی اميرکبير و فارغ التحصيل اين دانشگاه- و پدر و مادر يونسی پس از آن صورت گرفته است که تيم امنيتی پرونده، پس از بازداشت ۹ دانشجوی پلی تکنيک در بهمن و اسفند ماه و عليرغم ماهها بازداشت انفرادی و عدم اجازه ملاقات به خانواده ها و وکلای دانشجويان، نتوانسته بود به سناريوسازی مورد نظر خود دست يابد، و حتی قرار وثيقه نيز برای دانشجويان دربند صادر شد. ولی نهادهای امنيتی با فشار به قاضی پرونده به بهانه واهی بررسی اتهامات جديد قرار وثيقه را باطل نمودند. دو روز پس از ابطال قرار وثيقه مسعود دهقان و پدر و مادر يونسی بازداشت شدند.

از آنجائيکه ۴ نفر از دانشجويان اميرکبير در مراسم سالگرد مهندس بازرگان و ۵ نفر از آنان پس از اعتراض دانشجويان به دفن شهيد بازداشت شده بودند، و اين موارد در نظر افکار عمومی و دادگاه بهانه ای مناسب برای پرونده سازی گسترده برای دانشجويان اميرکبير نبود، حاميان دولت در وزارت اطلاعات و دستگاه قضائی با تغيير محتوای پرونده و سناريوسازی و بازداشت های جديد، اتهامات بی اساس جديدی را برای دانشجويان در نظر گرفته اند.

قاضی حسن حداد نيز در مصاحبه خود با بيان اينکه طی ۲ هفته اخير پرونده ای با اتهام واهی «ارتباط دانشجويان اميرکبير با منافقين» تشکيل شده است، عملا به تغيير مسير پرونده دانشجويان برای ايجاد اتهامات گسترده عليه آنان اشاره کرده است.

بازداشت اعضای خانواده اين عضو سابق انجمن اسلامی پلی تکنيک در حالی صورت گرفته که وی طی سال های گذشته برای ادامه تحصيل به خارج از ايران رفته و مدتی در بخش انگليسی خبرنامه همکاری می کرده است. هم اکنون ماموران امنيتی برای بازگردندان وی به ايران و ايجاد پرونده ای جديد برای دانشجويان، خانواده وی را تحت فشار قرار داده اند.

اين بازداشت های غيرانسانی همراه با فشار بر خانواده های دانشجويان سابق اميرکبير بر نگرانی های دانشجويان در مورد روش ناجوانمردانه تيم امنيتی برای پرونده سازی برای دانشجويان افزوده است.

از سوی ديگربا توجه به صحبتهای قاضی حداد که گفته بود “اين دانشجويان قصد انجام اقداماتی در دانشگاهها همزمان جريان انتخابات را داشتند” به نظر می رسد اين بازداشتها بی ارتباط با انتخابات پيش رو نباشد.





















Copyright: gooya.com 2016