شنبه 19 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد خاتمی: برخی با سقف رای‌ مشخص، انتخابات کم‌رمق را پی‌گيری می‌کنند، ايسنا

ـ تلاش کنيم تعداد شرکت کنندگان بالا برود
ـ نظرسازی‌ها، جنگ روانی برای زمينه‌سازی‌های بعدی است


رييس بنياد باران گفت: بايد تلاش کنيم تعداد شرکت کنندگان در انتخابات بالا برود و احساس مسووليت را در مردم برای به صحنه آمدن بيشتر کنيم و در اين راه عمده کار به عهده خود کانديداهاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمی در ديدار با اعضای گروه ياری، اظهار کرد: از بين مجموعه جوان‌هايی که برای انتخابات فعاليت می‌کنند، گروه ياری مجموعه‌ای کيفی‌ است که با فکر و برنامه خوب و خاصی کار می‌کند.

وی تصريح کرد: آن چه ذهن مرا به شدت مشغول خود کرده اين است که اين موجی که در ميان جوانان، بدون هيچ‌گونه چشم‌داشتی برای خودشان و با تدبير و برای تاثيرگذاری در جامعه و برای پيمودن راه‌های پرمانع ايجاد شده و ظرفيت بزرگی است را چه بايد بکنيم و چه راهی در پيش بگيريم که اين جريان تدوام يابد.

وی با اشاره به " احتمال ريزش برخی نيروها بعد از انتخابات" خاطرنشان کرد: با اين حال ده‌ها هزار نفرآماده کار هستند، اگر بخواهيم سياسی فکر کنيم می‌توان بلافاصله موجوديت يک حزب را اعلام کرد که بنا به دلايلی آن را مناسب و کار آمد نمی‌دانم، ولی بايد هويت اين جمع را تعريف کنيم و اين‌که چه کار می‌خواهيم انجام دهيم.

رييس‌جمهور سابق کشورمان تاکيد کرد:گروه‌های ياری، موج و ستاد ۸۸ بيش از احزاب ما در جامعه اثرگذار بودند و حضور داشتند، صدا داشتند و مردم را متوجه خود و وظايفی که دارند کردند و نبايد بگذاريم اين ظرفيت از بين برود.

وی معتقد است: ما در وضعيت بسيار خطيری قرار گرفته‌ايم؛ چون احساس می‌کنم راه و روش و راهبردی که دوستان مقابل ما دارند اين است که انتخابات کم رمق انجام بگيرد و در مرحله اول کار تمام شود چون سقف رای آن‌ها مشخص است.

وی يادآور شد: اخيرا برخی با نظر سازی‌هايی که معلوم نيست چه منشايی دارد می‌خواهند اين طور نشان دهند که رای‌شان بالای ۵۰ درصد است واين جنگ روانی برای زمينه سازی‌های بعدی است.

در ابتدای اين ديدار مدير و سخنگوی گروه ياری با ارائه گزارشی از عملکرد اين گروه،به بيان دغدغه‌های اعضای گروه ۶هزار نفری ياری و نيز استراتژی اتخاد شده توسط اين گروه بعد از انصراف سيد محمد خاتمی از عرصه انتخابات به عنوان کانديدا پرداختند.

اين گروه همچنين پيشنهاداتی را در مورد صيانت از آرا، ايجاد شور و شوق انتخابات در جامعه و نيز فعال‌تر شدن خاتمی در عرصه اجتماعی و سياسی را ارائه داد.





















Copyright: gooya.com 2016