دوشنبه 21 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصطفی فقيهی: انتخاب احمدی نژاد به عنوان رييس جمهور، برنامه چندين ساله مصباح يزدی است، سخن

- دروغ می گويند، احمدی نژاد فرماندار ماکو و خوی هم نبوده


مصطفی فقيهی مدير مسئول و سردبير خبرگزاری «انتخاب» گفت: احمدی نژاد ناکارآمدترين رييس جمهور تاريخ پس از انقلاب است.

به گزارش سخن، وی در گفت و گو با «عرب تايمز»، گفت: اساساً ورود احمدی نژاد به عنوان رييس جمهور يکی از مشکوک ترين اتفاقات تاريخ پس از انقلاب است که چگونه فردی که اوج مديريتش، در اختيار داشتن استانداری استان تازه تاسيس اردبيل و شهرداری تهران است، به يکباره رييس جمهور ايران شود.

مصطفی فقيهی حتی رياست احمدی نژاد در سال ۶۲ بر فرمانداری ماکو و خوی را زير سئوال برد و گفت: اولاً حضور ايشان تحت عنوان فرمانداری ماکو و خوی جای ترديد است، ضمن انکه اگر هم صحت داشته باشد، بايد بگويم که در سالهای ابتدايی پس از انقلاب اسلامی، فرماندار و حتی استاندار و حتی وزيرش، نفوذ چندان و ميدانی برای فعاليت نداشتند، بلکه کميته های انقلاب اسلامی تحت نظارت مستقيم آيت الله خمينی رهبر انقلاب اسلامی ايران و البته رياست آِت الله مهدوی کنی بودند که کشور را اداره می کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: حتی من در بيوگرافی احمدی نژاد ديده ام که گفته اند ايشان \"رييس ستاد جنگ مناطق غرب کشور است\"

فقيهی در اين مورد گفت: ستادهايی چنين صرفاً نام و عنوانی طی سالهای جنگ ايران بوده که ابداً فعاليتی به آنان سپرده نمی شده است.

مدير خبرگزاری انتخاب، در پاسخ به سئوالی در مورد \"حضور احمدی نژاد در جنگ\" گفت: من در اين مورد اطلاعی ندارم، طبيعتاً بايد فرماندهان دوران جنگ در اين مورد سخنی بگويند که تا امروز جز دوستان ايشان مانند آقای محصولی، کسی چيزی نگفته است.

فقيهی، حضور احمدی نژاد در مديريت کشور را برنامه ی چندين ساله ی برخی گروه ها مانند آيت الله مصباح يزدی دانست و گفت: نگرانی شديد من آن است که در صورت ادامه ی اين روند، حرکت اين گروه به سوی بالاترين نقطه های مديريتی کشور و ايستادگی مقابل آن باشد که به معنای حرکت ايران به سوی حکومتی \"شبه طالبانی\" است.

مصطفی فقيهی مدير مسئول و سردبير خبرگزاری انتخاب، احمدی نژاد را ناکارآمدترين رييس جمهور تاريخ پس از انقلاب خواند و گفت: اساساً نمی توان آقای احمدی نژاد را اصولگرا ناميد. اينها گروه کوچکی تحت آبادگران بودند که از تبليغات زياد و اشتباه استراتژيک صداوسيما تحت رياست وقتش (علی لاريجانی) بيشترين استفاده را به نفع خويش بردند.

مصطفی فقيهی ضمن بيان اين مطلب که هر سه کانديدای مقابل احمدی نژاد، گزينه ای به مراتب بهتر از رييس جمهور فعلی ايران هستند گفت: در ميان کانديداهای فعلی، مهندس ميرحسين موسوی بهترين گزينه است.اما اگر محسن رضايی و حجت الاسلام کروبی نيز رييس جمهور آتی کشور شوند، خداوند را به خاطر نجات دادن کشور شکر گزار خواهيم بود.

وی در پايان گفت: هر چند صدقه دهی آقای احمدی نژاد و ستادش در مناطق محروم کشور، زنگ خطر را به صدا دراورده است و در صورت ادامه ی روال فعلی، او باز هم رييس جمهور خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016