سه شنبه 22 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن نامه خانواده های اعضای بازداشت شده تعاونی مسکن فلزکار و مکانيک، به رئيس قوه قضائيه

رياست محترم قوه قضاييه
حضرت آيت الله هاشمی شاهرودی

با سلام
احتراما به استحضار ميرساند، در تاريخ جمعه ۱۱/۲/۱۳۸۸ تعدادی از اعضای تعاونی مسکن فلزکار و مکانيک، که برای برگزاری جلسه ی گزارش دهی سالانه ی مسکن مهر، در محل تعاونی واقع در نعمت آباد، گردهم آمده بودند، به دلايل نامعلوم توسط نيروهای امنيتی دستگير شده اند. به رغم پی گيری های خانواده ها برای اطلاع از اتهام و محل بازداشت ايشان، تا روز يکشنبه ۱۳/۲/۱۳۸۸ هيچ يک از نهادهای مسئول پاسخی به اين پی گيريها ندادند. در همان روز، ضابطان قضايی با مراجعه به منزل بازداشت شدگان، اقدام به تفتيش و ضبط برخی از لوازم منزل نموده اند و محل نگهداری اعضای تعاونی را زندان اوين اعلام کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ساعاتی بعد، تمامی بازداشت شدگان، طی تماس مستقيم با خانواده هايشان، به نقل از قاضی، خير از آزادی خود در روز دوشنبه ۱۴/۲/۸۸ دادند. اما از آن روز تا کنون، قاضی دادگاه انقلاب، جناب آقای حيدری فر، از آزادی بازداشت شدگان و دادن پاسخ روشن به خانواده های ايشان خودداری فرموده و مرتبا رسيدگی به پرونده را به روزهای آتی موکول می کنند.

از روز چهارشنبه ۱۶/۲/۱۳۸۸ تماس تلفنی بازداشت شدگان با منزلشان قطع شده است و خانواده های ايشان هيچ خبری از سلامتی و محل نگهداری ايشان ندارند. با پی گيريهای به عمل آمده مشخص شده است که دست کم تا تاريخ يکشنبه ۲۰/۲/۸۸ پرونده اعضای تعاونی در دست بررسی قرار نگرفته است و بازداشت شدگان بدون تفهيم اتهام همچنان در بند بسر می برند.

لازم به ذکر است که همگی بازداشت شدگان از اقشار کارگر و زحمت کش هستند که ادامه بازداشت ايشان، وضعيت کاری و اقتصادی آنان با مشکلات فراوان روبرو کرده و خواهد کرد. همچنين در ميان بازداشت شدگان، افراد مسن و بيمار و نيز افرادی که همسران شان درگير بيماری هستند وجود دارند و خانواده های ايشان در نگرانی و سردرگمی به سر می برند.

نظر به اين که برابر قانون، بازداشت شهروندان بيش از ۲۴ ساعت بدون تفهيم اتهام مجاز نيست، از آن مقام محترم تقاضامنديم در خصوص روشن شدن وضعيت بازداشت شدگان و امکان ملاقات آنان با وکيل تعيين شده از سوی خانواده هايشان رسيدگی لازم مبذول فرماييد.

با سپاس
خانواده های اعضای بازداشت شده ی تعاونی مسکن فلزکار و مکانيک
شماره نامه : ۱۱۹۳۱۷
تاريخ : ۲۲/۲/۱۳۸۸


اسامی بازداشت شدگان:
۱-محمد گيلانی
۲-عبدالله وطن خواه
۳-عزيز محمدی
۴-ستار امينی
۵-نبی معروفی
۶-اسدالله اقبالی
۷-حسين اکبری
۸-حسن شفا
۹-حميد شرقی
۱۰-جمشيد رجبی
۱۱-داود ميرزايی
۱۲-مصطفی حاتمی
۱۴-نودهی
۱۵-ناصر ابراهيمی
۱۶-عزيز ياری





















Copyright: gooya.com 2016