چهارشنبه 23 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: پاسخ کانديداها را می دهم، خيلی کمتر از بقيه فعاليت انتخاباتی می کنم، انتخاب

- حرف بی حساب و کتاب هزينه ای ندارد و اين دولت نيز معتقد به آزادی مطلق منتقدان است و برخورد نمی کند. علاقه مندان به دولت نهم در اين يک ماه اگر جسارت و توهينی به دولت شد، تحمل و حوصله کنند.


رئيس جمهور گفت: بحمدالله فعاليت های اقتصادی در کشور مسير خود را به خوبی طی می کند و نخستين بار در چند دهه اخير، رشد نقدينگی کنترل و به سمت طرح های مورد نظر هدايت و نوسانات شديد قيمت ها مهار شد.
احمدی نژاد پس از پايان جلسه امروز - چهارشنبه - هيئت وزيران در جمع خبرنگاران گفت : براساس برنامه وزارت امور اقتصادی و دارايی و بانک مرکزی سير کنترل قيمت ها را داريم و سرمايه گذاری در کشور نيز مسير خود را طی می کند.
وی اضافه کرد: در حالی که همه دنيا به لحاظ اقتصادی و مالی در التهاب است در جمهوری اسلامی ايران سرمايه گذاری و برنامه ها در حال اجراست و دولت در نشست ها و کارگروه های تخصصی خود تصميمات لازم را می گيرد.
رئيس جمهور گفت: در فضای بازار هم آرامش برقرار است و بعضی کشورهای هم ‌تراز ما با توجه به مشکلات اقتصادی به وجود آمده در آنها، به ما مراجعه می کنند و به استفاده از تجربيات ايران در اين زمينه علاقه مندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت به عهد خود با مردم و قوانين پايبند است
رئيس جمهور گفت: دولت به عهد خود با مردم و قوانين به طور کامل پايبند است و تا امروز مطلقاً اجازه نداده است تا موضوع مهم انتخابات در روند فعاليت های اجرايی تأثير داشته باشد.
احمدی نژاد افزود: دولت نهم با همان قوت سال های گذشته اکنون نيز در حال فعاليت است و طبق دستورکارهای از قبل تعيين شده، سفرهای استانی و کارگروه های تخصصی فعاليت خود را ادامه می دهد.
رئيس جمهور گفت: يک دقيقه و يک ثانيه مسير پيشرفت و توسعه کشور را به علت فضای انتخاباتی متوقف نمی کنيم.
رئيس جمهور افزود: مسئولان بايد فعاليت های خود را تا آخرين لحظه ادامه دهند.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: فعاليت های دولت به معنای فعاليت های تبليغاتی نبوده و نيست و من نيز به عنوان نامزد انتخاباتی رياست جمهوری آينده، کمتر از نامزدهای ديگر فعاليت انتخاباتی می کنم و فقط از ساعاتی که رسانه ملی در اختيار نامزدها می گذارد و علی القاعده چند کنفرانس خبری برای بيان مسائل داخلی و خارجی و پاسخگويی به سؤالات خبرنگاران است استفاده می کنم.
رئيس جمهورهمچنين گفت: هيئت دولت امروز در جلسه امروز خود و در جلسه استانی در قزوين تصميمات خوبی گرفته است.
احمدی نژاد از سفر استانی خود به تهران و سمنان در آينده نزديک خبر داد و افزود: مسائل جاری داخلی و خارجی را همانند گذشته پيگيری می کنيم.

پاسخ هجمه ها را می دهم
رئيس جمهور با بيان اينکه تخريب کار آدم های عاجز است و دولت اين کار را نه تاييد می کند و نه وارد آن خواهد شد تصريح کرد: در مورد اين هجمه کم سابقه به دولت تا قبل از انتخابات در جايی صحبت خواهم کرد.
احمدی نژاد در پاسخ به اين سوال که برخی سايت ها اخباری برای تخريب دولت از جمله استعفای رئيس کل بانک مرکزی و لغو سفر دولت به سمنان آغاز کرده اند، آيا شما برای مقابله با اين تخريب ها برنامه ای داريد گفت: سفر ما به سمنان لغو نشده و چون از قبل از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان خبر داشتيم سفر به سمنان را به بعد از سفر ايشان موکول کرديم.
رئيس جمهور افزود: چون من نسبتی هم با سمنان دارم سفر به اين استان را آخرين سفر هيئت دولت قرار داده ايم و همان گونه که در دور قبل نيز آخرين سفر بود، همشهری های من اين موضوع را پذيرفته اند.
رئيس جمهور در خصوص استعفای رئيس کل بانک مرکزی نيز گفت: آقای بهمنی مطلقاً استعفا نکرده است و کارش را با قوت پيگيری می کند و انجام می دهد.
وی افزود: رفت و آمدها در دولت نهم يک امر طبيعی و عادی است.
احمدی نژاد انتخابات را يک پرش بلند به سوی جلو برای کشور ارزيابی کرد و گفت: در انتخابات همه بايد به اخلاق و قوانين پايبند باشند تا بتوانيم شاهد انتخاباتی شکوهمند و در راستای هدف اصلی انتخابات يعنی حرکت به سمت جلو باشيم.
رئيس جمهور با بيان اينکه هر کس بايد در انتخابات از خودش بگويد تصريح کرد: اينکه دولت تاکنون درخصوص تخريب ها سکوت کرده است، نه اينکه پاسخ ندارد، پاسخ جدی دارد و البته در يک جايی تا قبل از انتخابات حرف هايی را خواهم زد.
احمدی نژاد گفت: چرا عده ای به خودشان اجازه می دهند هر اتهامی به دولت بزنند؟
وی افزود: دولت وارد شدن به اين گونه بگو مگوها را به نفع کشور نمی داند زيرا تا انتخابات يک ماه يعنی يک دوازدهم يک سال و يک شصتم يک برنامه پنج ساله باقی مانده است و در اين مدت با قوت کارها را پيش خواهد برد.

دولت تا آخرين لحظه به خدمت رسانی ادامه می دهد
رئيس جمهور گفت: دولت تا آخرين لحظه به کار خدمت رسانی خودش ادامه می دهد.
احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی در خصوص سفرهای استانی گفت: اين سفرها ابتکار موفق دولت است که همه دنيا نيز در حال الگو گرفتن از آن است.
وی گفت: حکومت نمی تواند بدون ارتباط عاطفی با مردم زندگی کند، مگر آنکه کسانی حکومت را برای حکومت بخواهند نه حکومت را برای مردم.
وی افزود: حکومت مال مردم است و بايد پيوسته در تماس با مردم باشد.
رئيس جمهور گفت: پايه حکومت پيوند عاطفی مردم و مسئولان است که در ديدار رو در رو با مردم و به دور از بوروکراسی حاصل می شود.
وی بوروکراسی حاکم بر جوامع را يکی از موانع رشد متوازن و ايجاد عدالت اعلام کرد و گفت: دولت نمی تواند در يک مکان بنشيند و در يک اتاق برای کل کشور تصميم گيری عادلانه کند.
رئيس جمهور گفت: تصميم های دولت وقتی به چرخه بوروکراسی می افتد استحاله می شود و روند بوروکراسی هم کندکننده شتاب رشد کشور است.
احمدی نژاد افزود: دولت با سفرهای استانی اين بوروکراسی را دور زده که يک انقلاب در شيوه مديريت است.
رئيس جمهور گفت: با اين سفرهای استانی، بوروکراسی که تهديد تلقی می شد امروز با بازدهی چند برابر کار می کند و اين به خاطر شيوه عمل دولت است.
وی تصميم های دولت را در سفرهای استانی در دورهای اول و دوم کاملاً بر اساس بررسی های کارشناسی شده بيان کرد و گفت: کسانی که مدعی هستند، تاکنون نتوانسته اند حتی يک تصميم ما را در سفرهای استانی زير سؤال ببرند.
رئيس جمهور با بيان اينکه در مصوبات سفرهای استانی، مطالبات مردم در بخش های آب، کشاورزی و غيره در نظر گرفته و به اجرای طرح ها سرعت داده شده است، گفت: مخالفان بگويند کدام تصميم سفرهای استانی دولت، غيرکارشناسی بوده است؟
وی با بيان مصاديقی از مصوبات سفرهای استانی دولت مانند اختصاص ده ميليارد تومان قرض الحسنه برای رفع نيازهای اضطراری جوانان يا برطرف کردن مشکلات آموزش و پرورش و بهداشت و درمان گفت: در بيش از سه سال اخير،دولت نهم حدود ۵۹ سفر استانی انجام داده و کسی نتوانسته است با استدلال اين مصوبات استانی را زير سؤال ببرد.
وی انتقاد برخی افراد از سفرهای استانی دولت را بداخلاقی انتخاباتی دانست و گفت: ما برای اين گونه اظهارنظرها ارزش قائل نيستيم و سفرهای استانی ادامه پيدا خواهد کرد و مصوبات را هم پيگيری خواهيم کرد.
احمدی نژاد گفت: دولت تا لحظه آخر کارش را انجام می دهد و اگر قرار باشد دولتی تحت تأثير برخی اظهار نظرها قرار گيرد، صحيح نيست.
وی افزود: حرف بی حساب و کتاب هزينه ای ندارد و اين دولت نيز معتقد به آزادی مطلق منتقدان است و برخورد نمی کند.

ملت ايران دقيق ترين ملت هاست
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی در زمينه پيش افتادن از رقيبانش در نظرسنجی های انتخاباتی گفت: نظرسنجی ها کار خود را انجام می دهند ما هم وظيفه خود را که خدمت به مردم است تا لحظه ای که اين وظيفه بر دوش دولت است انجام می دهيم.
رئيس جمهور افزود: من درباره تهمت ها و دروغ ها در آينده و قبل از انتخابات توضيح خواهم داد ولی آنچه مسلم است اينکه ما تا آخر در کنار مردم و با مردم خواهيم بود و اگر مردم تشخيص دهند اين دولت با همين شتاب البته با اصلاحاتی که در دوره دوم توضيح خواهم داد حضور داشته باشد، همچنان خدمت خواهد کرد.
رئيس جمهور افزود: آنان که بداخلاقی می کنند و تهمت می زنند مردم را دست کم نگيرند چرا که ملت ايران هوشمندترين، سياسی ترين، اخلاقی ترين و دقيق ترين ملت هاست، کسی خيال نکند مردم تشخيص ندارند و بی تفاوتند و بدانند که اين گونه روش ها در کشور تجربه شده است و فکر نمی کنم دستاوردی بيش از گذشته برای آنان داشته باشد.
رئيس جمهور همچنين در پاسخ به سوالی درباره بسته پيشنهادی ايران گفت: بسته پيشنهادی برای مديريت بحران جهانی و زمينه سازی مشارکت عمومی ملت ها در مديريت بحران ها در دست تهيه است.
احمدی نژاد افزود: در دوره های گذشته ۶ يا ۸ ماه قبل از انتخابات و حتی چند ماه پس از آن نيز دولت تصميم گيری های خود را تعطيل می کرد و اين خطای بزرگی است که مسير کشور را متوقف کنيم.
رئيس جمهور گفت: مسئولان بايد فعاليت های خود را تا آخرين لحظه ادامه دهند.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: فعاليت های دولت به معنای فعاليت های تبليغاتی نبوده و نيست و من نيز به عنوان نامزد انتخاباتی رياست جمهوری آينده، کمتر از نامزدهای ديگر فعاليت انتخاباتی می کنم و فقط از ساعاتی که رسانه ملی در اختيار نامزدها می گذارد و علی القاعده چند کنفرانس خبری برای بيان مسائل داخلی و خارجی و پاسخگويی به سؤالات خبرنگاران است استفاده می کنم.

دستاوردهای خوبی در مبارزه با مفاسد اقتصادی داشتيم
رئيس جمهور گفت: دولت نهم دستاوردهای خوبی در زمينه مبارزه با رانت خواری و فساد اقتصادی داشته است اما هنوز به نقطه پايان نرسيده ايم.
آقای احمدی نژاد در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: دولت در زمينه اصلاحات اساسی در ساختارها، جلوگيری از رانت خواری و برخورد با دست اندازی هايی که در فرصت های عمومی می شد فعاليت های گسترده ای انجام و بسياری از آيين نامه ها را تغيير داده است.
رئيس جمهور افزود: در درون ساختار دولت برخورد قاطعی در زمينه مبارزه با رانت خواری و فساد اقتصادی انجام و در اين زمينه ساختار اجرايی مهار شده است.
احمدی نژاد گفت: از معاون اول می خواهم تا فهرست فعاليت هايی را که در زمينه مبارزه با فساد اقتصادی و رانت خواری انجام شده است تشريح کند.
احمدی نژاد افزود: در دولت نهم توانسته ايم شرايط بروز تخلفات، روابط، مقررات و نيروی انسانی را تغيير دهيم و با آنکه هنوز به نقطه پايانی نرسيده ايم اما توانسته ايم دستاوردهای خوبی در اين زمينه داشته باشيم.
رئيس جمهور درباره برخی اخبار در خصوص گزارش تفريغ بودجه و درآمدهای ميلياردی دولت از نفت گفت: درباره درآمدهای نفتی دولت به طور مفصل صحبت خواهم کرد و در زمينه تفريغ بودجه نيز توضيحاتی در رسانه ملی ارائه کرده ام.
احمدی نژاد افزود: ديوان محاسبات که در درون خود دادستان و دادگاه دارد وابسته به مجلس است و اگر سوء استفاده ای شده باشد می تواند برخورد کند.
رئيس جمهور گفت: مواردی را که به عنوان تخلف برای دولت عنوان می کنند به طور عمده اختلاف نظر است.
احمدی نژاد افزود: رسيدگی به بودجه در يک مقطع زمانی صورت می گيرد در حالی که اسناد و مدارک هزينه آن به مرور ارائه می شود.
رئيس جمهور درباره هزينه يک ميلياردی که دولت را به آن متهم می کنند گفت: صورتجلسه اين بودجه تنظيم شده است و بايد از همان تريبونی که دولت را متهم کرده اند گزارش آن ارائه شود.
وی افزود: علت اين گونه خبرسازی های مکرر را در آينده توضيح می دهم.
رئيس جمهور گفت: اکنون در آستانه انتخابات هستيم و منتقدان دولت از فرصت های خود برای بيان هر گونه اتهام استفاده می کنند اما هيچ کدام راهکارها و نکات مثبت خود را در اين زمينه ها نمی گويند.

علاقه مندان دولت تحمل کنند
رئيس جمهور گفت: علاقه مندان به دولت نهم در اين يک ماه اگر جسارت و توهينی به دولت شد، تحمل و حوصله کنند.
احمدی نژاد در پاسخ به يکی از خبرنگاران که گفت: روز گذشته در شيراز يکی از طلاب به خاطر حمايت از دولت در يک جلسه انتخاباتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، اظهار داشت: من در روز ثبت نام توصيه هايی کردم که يکی از آنها تحمل بود، اما نه در اين حد که کسی مورد ضرب و شتم قرار گيرد.
وی افزود: اين فرد می تواند اين موضوع را در مراجع قضايی پيگيری کند و اين طور برخوردها در هر شرايطی محکوم است.
رئيس جمهور گفت: اين برخوردها بالاتر از سياسی کاری و يک جرم قطعی است که بايد با آن برخورد شود.
وی افزود: کسانی که درباره بنده صحبت می کنند، نه عليه کسی و نه شخصيتی نبايد صحبت کنند و فقط خواسته خود را در حد واقعيت مطرح کنند.
احمدی نژاد گفت: اين کار به اخلاقی شدن انتخابات کمک می کند.





















Copyright: gooya.com 2016