پنجشنبه 24 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سر آيد زمستان! دزدی حاميان ميرحسين موسوی از جنبش چپ، جمعی از دگرانديشان ايران

در روزهای شلوغ منتهی به دهمين دوره ی "انتخابات" رياست جمهوری در ايران، سرقت و تلاش برای مصادره ی سرود مشهور "آفتابکاران" که از محبوب ترين سرودهای جنبش چپ ايران محسوب می شود بار ديگر چهره ی واقعی "اصلاح طلبان" را نمايان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين دزدی که از سوی حاميان مير حسين موسوی يکی از نامزدهای جناح موسوم به "اصلاح طلب" جمهوری اسلامی صورت گرفته است، در روزهای گذشته خشم دگرانديشان ايران در داخل و خارج از کشور را برانگيخته است. بر اساس اسناد منتشره از سوی آيت الله منتظری، در زمان نخست وزيری موسوی و با حکم "امام" او، هزاران تن از بهترين فرزندان ايران به جوخه های مرگ سپرده شدند. در هفته ها و ماه های گذشته نيز خبر از يورش گزمگان به گورهای بی نام و نشان آنها در خاوران خشم عمومی ياران و بازماندگان آنها را برانگيخته است. از موسوی طبعا انتظار نمی رود نسبت به آن جنايت بزرگ و اين هجوم واکنشی نشان دهد. ابدا. اما آيا او و هوادارانش شرم ندارند که دست به دزدی از همان جان باختگان می زنند؟! سرقت سرود جاودانه ی "سراومد زمستون" و قرار دادن آن بر تصاوير فيلم انتخاباتی شخصی موسوی تنها نشان ديگری از فرصت طلبی و بی اصولی جناح مدعی و شرکا است که حالا برای جمع کردن رای و جلب نظر جوانان از توسل به هيچ حربه ای دريغ نکرده و هر بی اخلاقی را بر خود مجاز می دانند.
ما دزدی سرود جاودانه ی جنبش چپ ايران، "آفتابکاران" را که تنها زمزمه ی آن يادآور پيکار و از جان گذشتگی هزاران رفيق مبارز به خون خفته در دو رژيم شاه و خمينی برای آزادی و سوسياليسم است به شدت محکوم کرده و نيک می دانيم که چنين اقدامات غير شرافتمندانه ای در بحبوحه ی نمايش انتخاباتی دو جناح حاکم ره به جايی نخواهد برد و تنها مشت دزدان را بار ديگر بيش از پيش نزد وجدان اگاه جامعه باز خواهد کرد.

جمعی از دگرانديشان ايران

سراومد زمستون شکفته بهارون
(گل سرخ خورشيد بازاومد و شب شد گريزون)
۲

کوه ها لاله زارن لاله هـا بیـدارن
(تو کوه ها دارن گـل گـل گـل آفتاب و می کارن)
۲

توی کوهستـون دلـش بیـداره تفنگ و گل و گندم داره می ياره
توی سينه اش جان جان جان تـوی سينـه اش جـان جـان جـان
(يه جنگل ستاره داره جان جان يه جنگل ستاره داره)
۲





















Copyright: gooya.com 2016