شنبه 26 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد ناطق نوری: اصولگرايان از برادرم حرف شنوی نداشتند، ايلنا

احمد ناطق نوری گفت: برادرم کمتر در عرصه انتخابات حضور می‌يابد چون زمانی که حضور پررنگی در اين عرصه داشت، از وی حرف شنوی نداشتند.

ايلنا: وی در پاسخ به سوالی که به حضور کمرنگ برادرش در عرصه انتخابات رياست جمهوری آتی اشاره داشت، گفت: آقای نوری معتقد است که بايد اخلاق اسلامی وانتخاباتی در آستانه برگزاری هر انتخاباتی رعايت شود و حرمت بزرگان و پيشکسوتان سياسی در اين عرصه حفظ گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده نور، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اظهار تاسف از اين که احترام به بزرگان در جامعه امروز سياسی کشور کمرنگ شده و نمود عينی چندانی ندارد، ادامه داد: آقای ناطق نوری که تجربه زيادی در عرصه سياسی کشور دارند‏، کمتر در عرصه انتخابات حضور می‌يابد چون زمانی که حضور پررنگی در اين عرصه داشت، از وی حرف شنوی نداشتند. کما اينکه به رای شورای هماهنگی نيروهای انقلاب اسلامی که با رياست ايشان در انتخابات رياست جمهوری گذشته تشکيل شد و علی لاريجانی را به عنوان کانديدای واحد اصولگرايان معرفی کرد، احترام گذاشته نشد و هر يک از ديگر کانديداهای مطرح در آن انتخابات، علی‌رغم ميثاق شورای هماهنگی، منحصرا برای انتخابات رياست جمهوری نهم کانديدا شدند.
ناطق نوری با بيان اينکه در اين انتخابات نيز از برادرش برای ارايه مشورت‌هايی به اصولگرايان دعوت شده است، خاطرنشان کرد: ممکن است ايشان در برخی جلسات حضور يابند اما اظهار نظر چندانی نمی‌کنند.
وی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر احتمال ورود علی اکبر ناطق نوری برای ايجاد اجماع ميان دوکانديدای اصلاح‌طلب، اظهار داشت: برادرم برای اجماع گروه‌های اصلاح‌طلب وارد نمی‌شود.
اين عضو هيات رييسه مجلس در خصوص کانديداتوری ميرحسين موسوی، گفت: ايشان در دوران نخست وزيری خود خدمات زيادی ارايه داده‌اند. اما اکنون که پس از ۲۰ سال بار ديگر در عرصه سياسی کشور حضور يافته‌اند، هيچ اطلاعی از ديدگاه‌ها، توانمندی‌ها و برنامه‌های او نداريم ونمی‌دانيم که اين ميرحسين موسوی، همان موسوی دهه ۶۰ است يا نه؟
وی در واکنش به اعلام حمايت برخی اصولگرايان منتقد از کانديداتوری رضايی و موسوی، خاطرنشان کرد: اين که برخی اصولگرايان علی‌رغم انتقاداتی که به دولت نهم دارند، باز هم از کانديداتوری احمدی‌نژاد حمايت می‌‌کنند، نشان‌دهنده تفاوت سليقه در جريان اصولگرايی است. به نظر می‌رسد که انتقادات اين دست از اصولگرايان به احمدی‌نژاد قوی نبوده و يا اينکه از پاسخ‌های ارائه شده به انتقاداتشان در قبال دولت نهم قانع شده‌اند.





















Copyright: gooya.com 2016