شنبه 26 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله يزدی: جامعه مدرسين برای حمايت از احمدی‌نژاد به حدنصاب نرسيد، آفتاب

رأی گيری نهايی طی هفته‌های گذشته انجام شد و با توجه به اينکه سه رأی با ميزان حد نصاب فاصله وجود داشت و با عنايت به محدود بودن زمان اعلام نظر به اين نتيجه رسيديم که اعلام کنيم اکثريت اعضای جامعه مدرسين حوزه علميه قم از کانديداتوری جناب آقای دکتر احمدی نژاد حمايت کردند.

آفتاب: آيت‌الله يزدی گفت: «حمايت جامعه مدرسين به معنای تأييد مطلق نيست و همواره ضعفها و نواقص دولت نهم در جلسات مطرح و مستقيما به جناب آقای احمدی نژاد گوشزد شده است».

به گزارش گروه سياسی آفتاب، آيت الله محمديزدی، رئيس شورای عالی جامعه مدرسين حوزه علميه قم در جمع خبرنگاران گفت: «جامعه مدرسين که از قديمی‌ترين و مقدس‌ترين نهادهايی است که همواره مورد توجه متدينين و مردم بوده است، معمولا در مسائل مهم کشور که قبل و پس از انقلاب اسلامی و در طی فراز و نشيب‌های مختلف پشت سر امام و رهبری حرکت کرده است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: «جامعه مدرسين به دور از روش‌هايی که در احزاب سياسی، گروه‌ها و جناح‌ها حاکم است سعی کرده بر اساس وظايف شرعی و دينی خود عمل نمايد و تا امروز نيز اين جامعه روحانی علمی، فقهی و سياسی مورد توجه و علاقه مردم بوده است».

آيت الله محمد يزدی به ديدار سال گذشته اعضای جامعه مدرسين با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «در اين ديدار مقام معظم رهبری فرمودند جامعه مدرسين وقتی کسانی را به عنوان مرجع معرفی می کند کسی سوال نمی‌کند که شما بر اساس چه سمتی اين کار را انجام داده ايد يعنی جامعه مدرسين دارای اعتبار ذاتی است که اين اعتبار را از عملکرد خود در نيم قرن اخير به دست آورده است و بايد سعی کند اين اعتبار آسيب نبيند».

آيت الله محمد يزدی به روند تصميم گيری‌های جامعه مدرسين در مسائل سياسی و کشور اشاره کرد و گفت: «جامعه مدرسين در مسائل کلی نظام نقش دارد و وارد مسائل ريز و جزيی نمی‌شود و همواره سعی کرده است عملکرد خود را با مراجع عظام تحويل و مقام معظم رهبری در راستای اهداف عالی نظام هماهنگ نمايد».

وی افزود: «بر اساس اساسنامه جامعه مدرسين در مسائل مهم کشور دو سوم آراء احزاب ضروری است و يکی از مهمترين مسائل کشور نيز انتخابات رياست جمهوری دهم است».

وی خاطرنشان کرد: «جامعه مدرسين از ماه ها پيش در کميسيون مربوطه کليات، شاخص‌ها و مسائل مربوط به انتخابات رياست جمهوری را مورد بحث و بررسی قرار داد و نتايج را به شورای عالی مدرسين جهت تصميم گيری نهايی ارائه داده است».

وی افزود: «اعضای جامعه مدرسين حوزه علميه قم در چندين جلسه به صورت محرمانه در خصوص انتخابات رياست جمهوری به بحث و بررسی پرداختند».

وی افزود: «رأی گيری نهايی طی هفته‌های گذشته انجام شد و با توجه به اينکه تنها سه رأی با ميزان حد نصاب فاصله وجود داشت و با عنايت به محدود بودن زمان اعلام نظر به اين نتيجه رسيديم که اعلام کنيم اکثريت اعضای جامعه مدرسين حوزه علميه قم از کانديداتوری جناب آقای دکتر احمدی نژاد حمايت کردند».

وی تأکيد کرد: «اين تصميم جامعه مدرسين به دور از هرگونه معيارهای حزبی و سياسی ارتقا شده و بر اساس تکليف و وظيفه شرعی بوده است».

آيت الله يزدی به دلايل اين حمايت اشاره کرد و گفت: «جناب آقای احمدی نژاد در مقايسه با ساير افراد به ارزش‌های اسلامی توجه بيشتری داشته و شاخص‌های مورد نظر امام و رهبری را رعايت می‌نمايد».

وی افزود: «خدمات سياسی، فرهنگی و اجتماعی ايشان و همچنين مردمی بودن آقای احمدی‌نژاد ديگر از دلايل حمايت جامعه مدرسين ايشان می‌باشد».

وی در عين حال تصريح کرد: «حمايت جامعه مدرسين به معنای تأييد مطلق نيست و همواره ضعفها و نواقص دولت نهم در جلسات مطرح و مستقيما به جناب آقای احمدی نژاد گوشزد شده است».

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: «نظر شخصی بنده به عنوان يکی از اعضای جامعه مدرسين قبلا اعلام شده است و مجددا عرض می‌کنم به هيچ وجه مجوز شرعی برای عبور از آقای احمدی نژاد را نداديم و البته اين نظر شخصی بنده می‌باشد».

آيت الله يزدی بر اهميت حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: «اهميت حضور مردم در انتخابات بر هيچ کس پوشيده نيست و وظيفه شرعی ، عقلانی و ملی مردم اين است که در انتخابات شرکت کنند».

وی افزود: «دنيا بر اساس ميزان شرکت مردم در انتخابات در مسائل مختلف تصميم گيری می‌کند و ميزان شرکت‌کنندگان در انتخابات اعتبار نظام و حکومت اسلامی را بالا می برد. هر ايرانی که می خواهد اعتبار کشورش در دنيا بالا رود بايد در انتخابات شرکت نمايد».

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تأ‌کيد کرد: «هيچ روزی همچون امروز کشور ما موقعيت و نفوذ جهانی را نداشته است و همين اينک در خيلی از مسائل کشور ما حرف نخست را در منطقه می‌زند».





















Copyright: gooya.com 2016