یکشنبه 27 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيا احمدی نژاد رو به قبله ايستاده است؟ ناصر مستشار

رژيم اسلامی در آشوب های سياسی واقتصادی بسر می برد! پايوران رژيم مافيائی بر سر تقسيم ثروت های باد آورده ائی که به ملت ايران تعلق دارد به نزاع علنی برخاسته اند و ديگرامکان آشتی و وحدت بين آنها ممکن نيست وخامنه ائی در گوشه ائی نشسته هست وهمه مسائل را زير نظر دارد وبرای برون رفت از بحران حکومتی وساختاری وسياسی واقتصادی واجتماعی وفرهنگی به چه کنم وچه کنم افتاده است.گرانی وکمبود کالا وفشار های اقتصادی که از چندين فقره از قطعنامه های شورای امنيت عليه جمهوری اسلامی ناشی می شود گلوی رژيم اسلامی را فشار می دهد.مسئله های عديده ايران بارديگر مانند دوره گذشته به موضوع انتخاباتی رياست جمهوری در دوره دهم تبديل شده است!
از همان موقعی که سايت اينترنتی آفتاب که سخنگوی بخشی از حاکميت می باشد در کيفر خواستی پانزده ماده ائی که بعضی انتقاد های اپسيوزيون به احمدی نژاد را نيز شامل می شود بطور آشکار علنی نمود،آفتاب عملا خود را به روياروئی با ديوانه ائی که از قفس بيرون پريده است کشانده است.
:اکبر اعلمی نماينده پر حرارت و شجاع مردم تبريز در نامه ائی مفصل که در شانزده ماده گنجانده شده است ،عزم استضياح احمدی نژاد را در مجلس شورای اسلامی را نمود ، بهمين خاطر صلاحيت او در دوره های بعدی تائيد نشد.
دکتر نورالدين پير موذن نماينده شجاع آذربايجانی پس از افشا گريهای وسيع عليه جمهوری اسلامی که در صدای امريکا صورت گرفت ،بسرعت از جانب وزرات اطلاعات جمهوری اسلامی تحت تعقيب قرار گرفته است و عليرغم فوت نابهنگام مادرش به ايران برنگشت!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مردم ديگر فهميده اند که دزدهای حرفه ائی بر کشورشان حکومت می کنند! سردار زارع با شش زن برهنه غافگير می شود اما مورد عفو فقيهانه قرار می گيرد؟انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با عدم استقبال مردم روبرو گرديد وکاملا شکست خورد.هرچه بيشتر به جلو پيش می رويم رژيم اسلامی بی آينده تر می شود واز درون در حال فرو پاشی ميباشد! بعد از آنکه بيشتر نيروهای ملی ومذهبی واکثر نيروهای سياسی انتخابات دوره هشتم را تحريم نمودند اميد به اصلاح رژيم هرچه بيشتر به ياس و نااميدی تبديل گشته است!
در عين اينکه نيروهای مايوس ومماشات گر به بی تفاوتی مردم تکيه دارند اما عليرغم اينها ،کشور ايران از مبارزات روزانه وبدون وفقه ائی نيروهای سياسی ، دانشجويان، کارگران ،معلمان و ديگر اقشار برخوردار است که در جهان نمونه است اما همه آن مبارزات در حال حاضر، شوربختانه بدون ستاد مرکزی و رهبری واحد بسر می برند!
: عماد افروغ به نقل از آفتاب " با تاکيد بر اينکه "اصل کناره‌گيری از قدرت را در شرايط حساس بايد از بزرگان دين آموخت"، گفت: «وقتی طفل معصوم و نوپای جمهوری اسلامی در حال تکه تکه شدن است، عده‌ای بايد برای جلوگيری از اين خسارت بزرگ، کنار بکشند».
:مهدوی کنی در يک موضع گيری بی سابقه از گروگان گيری سفارت امريکا ندامت کرده است ومی گويد از اول هم مخالف گروگان گيری بوده است اما چون اطاعت از "امر امام" لازم بوده است لذا از آن حرکت که انقلاب دوم ناميد ه ميشد حمايت نموده است وگرنه با اصل قضيه مخالف بوده است.شايد او صدای پای امريکائی ها را زودتر شنيده است وتمام تقصير ها را به گردن خمينی می افکند تا در روز مبادا خود را در آينده گرفتار دادگاه های بين المللی امريکا ئی ها ننمايد. امريکا متمدن هم کينه جوئی های منحصر به فرد خود را دارد ودر موقع مناسب تمام صورت حساب ها را روی ميز قاضی می گذارد.همين موضع گيری امريکا در مورد مجاهدين خلق به اثبات رسيده است لذا همه کمونيستهای طرفدار خط امام از حالا به رژيم اصلاح شده ج.ا بسنده می کنند تا در صورت پيروزی امريکا ئيها به چنگ آنها گرفتار نيايند!
در همين روزها مهدوی کنی به احمدی نژاد گفته است ما رابه مثابه ابزار نپنداريد!(آفتاب)
ژاپن و آلمان فرصت طلب که در ۳۰ ساله گذشته بيشترين سودها را نصيب خود نموده است نيز ايران را بارديگر در محاصره اقتصادی قرار داد.هم پيمان جمهوری اسلامی در منطقه خاورميانه يعنی سوريه با اسرائيل دست به مذاکراتی زده است!آلمان کشوری است که در ۹۰ ساله گذشته همه سرنوشت مردم ايران را به بازی گرفته است)
بی کفايتی وبی لياقتی وماجراجوئی احمدی نژاد هر چه بيشتر بر دولتمردان و مردم ايران وجهانيان بيشتر وبيشتر به اثبات رسيده است!پاسپورت ايرانی از آخر بعد از افغانستان به مقام دوم رسيده است وبی آبروئی هرچه بيشتر برای جمهوری اسلامی افزوده می گردد!
: سايت اينترنتی پيک نت از هم اکنون قاليباف را که در سپاه طرفدارانی نيز دارد در برابر احمدی نژاد علم کرده است وکم کم به بی عرضگی وضعف خاتمی ورفسنجانی در مقابله در برابر جناح احمدی نژاد پی می ببرد!اما نيروهای مترقی در شرايط فعلی در عين مخالفت با حمله نظامی امريکا به ايران تنها به فشار های سياسی جهانی اکتفا کرده وتنها به برکناری احمدی نژاد رضايت نمی دهند بلکه به اتکای همه مردم ايران در جهت تغيير تماميت رژيم اسلامی تاکيد می ورزند.
: امريکا همچنان شمشير خود راعليه ج.ا تيز می کند اما با موذی گری خاصی تدارک و اقدام هرگونه حمله نطامی را در خليج فارس در برابر ج.ا کتمان می کند اما در عين حال به گزارش آسوشيتدپرس «رابرت گيتس» در سخنرانی خود در دانشکده نظامی «وست پوينت» در نيويورک اظهار داشت:« يک جنگ ديگر در خاورميانه آخرين چيزی
است که ما به آن احتياج داريم و در واقع اين امر عواقب فاجعه آوری به همراه خواهد داشت.» ، انگار آنهمه ساز وبرگ نظامی را در خليج فارس برای شکار آهو در جزاير سه گانه ايرانی گرد آورده است!
: رژيم ولايت فقيه تاکنون بر موضع بدست آوردن سلاح اتمی همچنان پای می فشارد و عملا تمام آرزو های خود را در بدست آوردن آن می بيند، آرزوئی که بيست سال برای آن سرمايه گذاری مالی وانسانی وحيثيتی خرج کرده است ونمی تواند به راحتی از آن بگذرد.در همين روزها معمر قذافی در مصاحبه ائی گفته است که ليبی پاداش خود را در صرف نظر کردن از سلاح اتمی بدست نياورده است که همين می تواند سر مشق بسيار بدی برای رهبران حکومت اسلامی باشد تا ازادامه مذاکرات با رهبران اروپائی در آخرين روزهای نهائی سر باز بزنند. اما ماشين نظامی ج.ا آنچنان هار ولجام گسيخته شده است که تنها روياروئی با يک ماشين نظامی را بهر قيمت در برابرخويش آرزو می کند وگرنه توسعه طلبی های ملاها به اين آسودگی ها آرام نمی گيرد.در همين رابطه مشکينی در افتتاح مجلس خبرگان فقها اعلام کرده بود که سپاه اسلام عاقبت شاخ امريکا را در منطقه خواهد شکست.همين رجز خوانی ها را از جانب ملايان در تاريخ در جنگ چالداران در برابر عثمانی وفتحعلی شاه در برابر روسيه سراغ داريم.سپاه پاسداران در حال حاضر در برابر دو سازمان نظامی ريگی در شرق و پژاک درغرب کشور عاجز مانده است اما در براير قدرت نظامی امريکا که وارد تاکتيک های نوينی شده است هنوز رجز خوانی می کند.
: سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی به سخنگوئی محسن آرمين به سخن در آمده است تا سياست حفظ نظام را به هر فيمتی پيش ببرد وشرط آزاد سازی ماموران خرابکاری سپاه پاسدارن قدس در عراق را ازچنگ امريکا ، مبنای مذاکرات ج.ا و امريکا قرار داده است ودر همين راستا سازمان مذکور به جانفشانی خود به تک تک حکومت گران اسلامی نشان می دهد و صلح طلبی خود را مشروط به حفظ رژيم ولايت فقيه منوط کرده است که همين باعث بروز ترديد در صداقت آنها می شود.برای بيشتر نيروهای سياسی صلح طلب اين موضوع به اثبات رسيده است که با وجود ج.ا هرگز در منطقه خاورميانه صلح حاصل نمی شود ولی همه نيروهای سياسی ـ وظيفه دفع جمهوری اسلامی را بدست مردم ايران آرزو می کنند نه بدست بيگانگان!! اما آن نيروها در عين حال در صورت روياروئی بين امريکا وج.ا حاضر نمی باشند از سياست ميهن پرستی کور وارتجاعی تبعيت نمايند وبه حمايت از حکومت اسلامی برخيزند لذا در آن شرايط نيزبطور مستقل بر سرنگونی رژيم فقها پای خواهند فشرد و به مبارزه خود عليه حکومت اسلامی ادامه خواهند داد.
پس از به ظاهر پيروزی احمدی نژاد در انتخابات رياست جمهوری دوره نهم ، محمد خاتمی دست جانشين خود را در دست ولايت فقيه گذاشت تا دست اورا ببوسد وهمه شاهد بوديم چگونه نيروهای موسوم به اصلاح طلبی يکی پس ازد يگری آن پيروزی را به احمدی نژاد تبريک گفتند و آمادگی خود را برای همکاری با او اعلام نمودند.در همان روزها اپسوزيون پراکنده اما خردمند اعلام کرد که بايد جوجه را آخر پائيز شمرد وآن پيشگوئی بسرعت خود را نشان داد واز درون جعبه مار بازی انتخابات دستگاه ولايت فقيه ماری بيرون پريده است که تنها گاز می گيرد وزهر می زند وحوصله داخل وخارج و همگان را به ستوه آورده است.
در حال حاضر همان نيروهائی که پيروزی احمدی نژاد را تبريک گفتند وقول همکاری با اورا داده بوده اند از حالت پوزسيون خارج شده ومی خواهند شکل اپوزسيون قانونی را بخود بگيرند تا کشتی شکسته ولايت فقيه ونظام را به ساحل نجات برسانند.نيروهای مخالف حکومت اسلامی همچنان در پراکندگی بسر می برند واز اتحاد گسترده غافل مانده اند.همکاری يک مشروطه خواه با يک جمهوری خواه نمی تواند به مثابه تغيير موضع هريک از آنها محسوب شود بلکه تنها همکاری است برای محو کامل رژيم اسلامی وتعين حکومتی نوين با دخالت مستقيم مردم در يک همه پرسی آزاد زير نظر حقوقدان های جهانی وبی طرف که حقوق اقليت در حکومت آينده بايد تضمين گردد. ملت ايران حقوق های بسياری از دست داده ا ست که بايد در يک روند دمکراتيک وپارلمانی وقانونی همه آنها را به مرور بدست آورد که لازمه اوليه آن اتحاد و همکاری ودر غيبت جمهور اسلامی امکان پذير می باشد که از جانب يک اپوزيسيون نوين با فرهنگ تازه امکان پذير می شود.به اميد آن روز





















Copyright: gooya.com 2016