دوشنبه 28 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز اقدامات گشت‌های ارشاد طی روزهای آينده در پايتخت، ايسنا

* ماموريت‌های جديدی برای گشت‌ها در جغرافيای بيشتر در نظر گرفته شده است


رييس پليس امنيت تهران بزرگ، از شروع طرح گشت‌های ارشاد طی روزهای آينده در پايتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار عليپور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اين که در رابطه با فعاليت گشت‌های ارشاد اقدامات جديدی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: اين گشت‌ها با سازماندهی جديد در قالب ماموريت‌های جديدتر در آستانه فصل تابستان ماموريت‌های خود را انجام خواهند داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: شاخص‌ترين تغييرات در ماموريت‌های گشت ارشاد، تعريف ماموريت‌های جديد در جغرافيای بيشتر خواهد بود که جزييات ماموريت‌های گشت‌های ارشاد از سوی فرمانده انتظامی تهران بزرگ اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ايسنا، رييس پليس امنيت تهران بزرگ درباره طرح ضربتی جمع‌آوری اراذل و اوباش در تهران نيز، اظهار کرد: بحث برخورد مستمر و قاطعانه با اراذل و اوباش يکی از ماموريت‌های هميشگی پليس تهران بوده که در اين رابطه در مرحله اول برخورد در چهار مرحله انجام شد.

وی تصريح کرد: در حال حاضر کليه اراذل و اوباش سطوح يک و دو تحت کنترل پليس قرار دارند و نيروی انتظامی نيز با اراذل و اوباش بعد از سطوح يک و دو با شناسايی پاتوق‌های اين افراد برخورد خواهد کرد.

سردار عليپور با بيان اين که طرح دستگيری اراذل و اوباش با اخذ مجوز از مراجع قضايی از امروز در پايتخت آغاز شده است، گفت: تاکنون ۵۰ نفر از اراذل و اوباش شناسايی شده‌اند که توسط پليس در راستای طرح انضباط اجتماعی دستگير خواهند شد.

به گفته وی، بيشتر اراذل و اوباش سطح يک و دو در حال حاضر در زندان بسر می‌برند و تعداد اندکی از اين افراد مجددا اقدام به شرارت کرده‌اند و می‌توان گفت اراذل و اوباش سابقه‌دار زياد نداريم.

به گزارش ايسنا، در ادامه اجرای طرح انضباط اجتماعی، طرح دستگيری ضربتی اراذل و اوباش در پايتخت از صبح امروز در منطقه تهرانسر با حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های آغاز شد که در ابتدا پليس با ورود به يک خانه سه تن از اراذل و اوباش سابقه‌دار را که اقدام به تهيه مواد مخدر شيشه می‌کردند را دستگير کرد.

افراد دستگير شده به نام‌های «محمد»، «اميرحسين» معروف به «اميرسياه» و «افشين» بودند که ماموران پس از دستگيری اين افراد نزديک به ۲۰۰ گرم شيشه به همراه چند قبضه سلاح سرد همچون قمه و چاقوهای نامتعارف را کشف و ضبط کردند.

بنا به گفته ساکنان آپارتمان که اين سه شرور در يکی از واحدهای آن حضور داشتند، اين افراد کمتر از يک هفته بود که در اين خانه ساکن شده بودند.

گفتنی است، اين طرح همچنان ادامه دارد.





















Copyright: gooya.com 2016