چهارشنبه 30 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمايت از دانشجويان دربند پلی تکنيک و شعار "ميرحسين، ۶۷…؟!" در برنامه سخنرانی تاجيک در قزوين، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: صبح روز گذشته، سه شنبه ۲۹/ ۲/۸۸، دکتر محمدرضا تاجيک به عنوان يکی از اعضای ستاد ميرحسين موسوی به دعوت انجمن اسلامی مدرسين دانشگاه بين المللی امام خمينی قزوين به اين دانشگاه آمد و به ايراد سخنرانی پرداخت. در اين برنامه که تحت عنوان «چرا مهندس موسوی؟» برگزار می شد پرچم های سبزرنگی با شعارهای «يا ابوالفضل» «يا محمد» «يا علی» «يا زهرا» «ياحسين ميرحسين» و … توسط طرفداران ميرحسين موسوی در سالن پخش شده بود و مجری برنامه نيز يکی از اعضای انجمن اسلامی مدرسين بود. در آغاز برنامه نيز کليپی پخش شد که بر روی تصاويری از ميرحسين، سرود «آفتابکاران» گذاشته شده بود. تاجيک در اين برنامه به شرح برنامه های ميرحسين موسوی برای انتخابات پرداخت و پس از آن به پرسش های دانشجويان پاسخ گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه اميرکبير در اين مراسم دبير تشکل دانشجويان اصلاح طلب به نمايندگی از اين تشکل دانشجويی پشت تريبون قرار گرفت و به طرح سؤالات خويش پرداخت. همزمان با حضور دبير تشکل اصلاح طلب در پشت تريبون و طرح سؤالات وی، عکس هايی از دانشجويان دربند و نيز پلاکاردهايی با شعارهای «دانشجويان را آزاد کنيد»، «اوين دانشجو می پذيرد»، «ميرحسين، ۶۷…؟!»، «من زندانبان نيستم…؟!» توسط دانشجويان بالا گرفته شد که به نوعی در تأييد مواضع تشکل دانشجويان اصلاح طلب بود. دبير تشکل اصلاح طلب در آغاز سخن خويش و پيش از طرح سؤالات، با ابراز تأسف از پخش کيليپ ميرحسين که سرود «آفتابکاران» بر روی آن قرار داشت، گفت: «اين سرود برای زندانيان سياسی دهه ۶۰ که در زمان نخست وزيری ميرحسين اعدام شده بودند سروده شده و متأسفانه هم اينک و در برنامه تبليغاتی ميرحسين با مصادره به مطلوب و به شکل وقيحانه پخش می شود. سپس وی خواستار اعلام موضع شفاف و صريح تاجيک در مورد قتل های سال ۶۷ و نقش ميرحسين در آن و موضع کنونی وی شد.

وی در سؤال ديگری از تاجيک پرسيد که در نشست سراسری تحکيم وحدت شما در پاسخ يکی از دانشجويان که خواستار توضيح در مورد حضور افرادی با سابقه امنيتی و اطلاعاتی در ستاد ميرحسين شده بود گفتيد: اين نوعی پست مدرنيسم است و يا به عبارتی ديگر جمع عقل و عشق است. حال پرسش اينجاست که اين افراد با اين سابقه امنيتی و اطلاعاتی عقل اند يا عشق؟! چگونه اين افراد در کنار اصلاح طلبانی چون مشارکت و سازمان مجاهدين به فعاليت می پردازند؟ پرسش ديگر دبير تشکل اصلاح طلب در مورد مواضع ميرحسين موسوی در قبال جنبش دانشجويی و دانشجويان زندانی بود. وی ابراز داشت که آيا لزوماً بايد زندانبان بود تا از آزادی دانشجويان دفاع کرد و برخوردهای فراقانونی حاکميت را محکوم؟ ما خواستار اعلام موضع صريح ميرحسين در قبال فعالين دانشجويی هستيم.

وی در سؤال ديگری گفت: موسوی معتقد است در طی اين ۲۰ سال رسانه ای برای ابراز عقايد خويش نداشته است و اين را دليل سکوت خود قلمداد کرده است، و از سوی ديگر گفته است در زمان پيش از دولت احمدی نژاد احساس خطری برای حضور نکرده است. حال چگونه است که وی در زمان محمود احمدی نژاد در کمتر از ۲۴ ساعت مجوز انتشار روزنامه می گيرد در حاليکه در دولت های سازندگی و اصلاحات رسانه ای برای ابراز عقايدش نداشته است؟ همچنين وی روش قيم مآبانه ی محمد خاتمی را نقد کرد و گفت معنای سخن «يا من يا ميرحسين» چيست؟ آيا خاتمی و ميرحسين و اصلاح طلبان حکومتی متکی به يک شخص اند يا يک جريان و جنبش؟

در ادامه تاجيک هيچ پاسخی در مورد قتل های ۶۷ نداد و همچنين موضع صريح و شفافی در قبال دانشجويان زندانی نگرفت. وی گفت: من به نمايندگی از ميرحسين موسوی در نشست سراسری تحکيم وحدت شرکت کردم با اينکه می دانستم جو آنجا به چه صورت است و اينان تصميم خويش را در قبال انتخابات از پيش گرفته بودند. شما و دانشجويان تحکيمی که مدعی دموکراسی حداکثری هستيد فرصت آزادی بيان را به من نداديد و موضعی به دور از موازين دموکراتيک بر عليه من گرفتيد که اين پاسخ ها با واکنش دانشجويان روبرو گشت و دانشجويان با فريادهای «۶۷، ۶۷» خواستار اعلام موضع صريح تاجيک شدند که در مقابل تاجيک هيچ پاسخی به اين امر نداد. پس از آن، دانشجويان معترض سالن را به نشانه اعتراض ترک کردند.





















Copyright: gooya.com 2016